Est-ce que vous parlez français?

( Eilen Hämeenkadulla Pancho Villan edessä joku poika nykäs mua hihasta ja kysy noin. Olis kauheen kiva osata ranskaa ( ja sitä saksaakin mitä otsikossa kinuan ) ettei olis sormi suussa kun joku jotain kysyy *.)  No enhän mä osaa mitään ranskaa, muutaman hassun sanan. Enkuksi sitten puhuttiin niin hän etsi luistinkauppaa. Ja koska mä olin menossa Koskariin, niin mentiin sitten samaa matkaa. Hän oli vaihto-oppilas Pariisista, Tekulla opiskelemassa, luistellut Ranskassa kolme kertaa ja nyt oli kaverinsa kanssa menossa luisteleen. Muutakin siinä ehdittiin höpöttää ennen kuin jätin sen Sportian eteen. Kauheen kiva poika, hauska, mukava, kohtelias, iloinen. Valitettavasti ikää vasta ehkä 20 :D Mutta kyllä piristi mun päivää, joka muutenkin oli jo ihan jees.

Mullahan oli eilen vapaa. Juoksin vähän asioilla ja kävin postissa ja ruokakaupassa Lidlissä.

Tykkään sellasista majoneesipohjasista salaateista ( kas kummaa :D ) ja näin uusia, ostin perunasalaattia ja kasvissalaattia. Kotona sit kuin aloin appeelle niin ihmettelin et miksi tää perunasalaatti tuoksuu lihalle. Ja maistoin, niin maistu lihalle. Ja sit katoin pakettia uudestaan   " Potato salad ja sit pienellä printillä with bacon". No, laitoin sen takas kaappiin et kaippa sen joku syö ( Sami söi tänään )  ja otin sen kasvissalaatin. Tarkistin että se oli ei with bacon. Ja nyt mä olen kiittämätön kakara ja narisen että tää salaatti taas maistu pelkälle pikkelssille! Ei hyvä, en osta kumpaakaan enää. Sami kyllä sano et se pekoni-peruna oli tosi hyvää. Ihan niin :(  ONNEKSI olin ostanut myös sorbettia, se oli erittäin hyvää :D

Eilen illalla sitten neuloin Ninalle tilauksesta pipon ja tumput, joita en voi näyttää täällä vielä, ja sitten järjestin lankalaatikot. Oon keksinyt mitä teen Hamsteroinnissa ja niitä lankoja etsin. Meinaan neuloa jämistä värikkään takin mukaillen yhtä SK:n takkia, aina oikeeta tai helmineuletta. Sitten neulon raidalliset bokserit itelle :D ja palloja. Ja sitten jos aikaa jää niin virkkaan niitä kulmiolappuja peittoon. En meinaa laittaa mitään grammatavoitetta, kattoo nyt miten paljon noihin sitä lankaa menee...

Kiitos huivikommenteista ja muista, mä en oikein nyt innostunut noista huiveista mutta ehkä ajan myötä. Samoin mietin tuota Revontulta neuloessani että puna-harmaa on aika joulunen väriyhdistelmä, joten ei niin kauheen monikäyttönen. Langasta olis ehkä riittänyt sekä punanen että harmaa huivi, yksivärisiä siis, mutta ei tullut mieleen punnita noita lankoja. Niin tehdään nyt raidallinen ja vaikka loppulangoista sitten jonkinlainen baskeri ja vaikka vielä tumputkin jos lankaa riittää. Loput tonttuasusta voinkin lainata Mirolta :D Nooh, aika tavaran kaupittee...

Yksi asia vähän jänskättää Hamsteroinnin suhteen, ja se on se et millanen nappi on tänä vuonna, kaksi edellistä ainakin on ollu ihania!  Aikaisempia nappeja en oo tainnu edes nähdä...onko niitä ollutkaan muuta kuin nuo kaksi?

Tänään kun tulin töistä tein ruokaa kun Sami oli tulossa ja sit siinä samalla kun höpistiin niin neuloin Kevätpäiväntasausyllätyshuivia ( Kevis tästä lähtien, en jaksa kirjottaa noin pitkästi aina :) ) , sitä kolmosvihjettä. Koska mulla ei oo printterissä mustetta niin neuloin suoraan näytöltä ja laitoin Post it laput oikeelle riville et on helpompi seurata. Sami sit kysy et siirränkö mää aina niitä lappuja rivi riviltä niin sanoin et ei kun mä klikkaan sitä kuvaa aina alemmas. Vähän nokkelaa!  Eikö :) Sitten mun piti selvittää mitä ne merkit tarkottaa, ja miten tulee reikä ja ne kuviot muodostuu. Kuulin sitten hajatelman siitä että neulominen ja soittaminen on vähän sama asia, että tuo kaavio on vähän niinku nuotit mulle kun mä neulon. Mutta musta ei kuulu musiikkia :D

Täytyy kyllä sanoa että että oli ILO neuloa Lankakomeron selkeää kaaviota Laminarian piperryksen jälkeen, kuviot meni just eikä melkein tasan. Neuloin kertarykäyksellä koko kolmosen. Ja se nelonen vois ilmestyä jo, ei jaksa odottaa :)

Okei, nyt mä olen niin väsy että meen nukkuun. Tää postaus oli nyt ihan pelkkää turhaa  hajatelmaa mutta ensi kerralla sitten jotain valmista.

Siihen asti moi !

* Tämmösissä tilanteissa Villasukan numero kännyn pikavalinnassa olis poikaa! :D