sushia varten ja kypsymistä ootellessa on hyvä väli blogata.

Hannaliini, siis mulla on Roope, Reetta, RASMUS ja Nekku, kuinka saatoit unohtaa Rasmuksen ?!? :)  Lilli ja Pipsa on pikkuveljen ja Hannan kissat, Hellä-Helinä ja Viljo pikkusiskon...

Okei Pami thanks, Annis ja Haruni on siis nopeita ja helppoja. Kiva juttu, koska ne ei näytä ihan siltä, Haruni ainakaan. Mulla ei oo kumpaankaan lankaa. Mulla on itseasiassa tosi pieni lankavarasto nyt. Hyvä niin, voi ostaa lisää :D Yritän nyt ostaa mallikohtaisesti, ja silleen että mitään jämiä heittokeriä ei jäis. Ja sit vois olla jotain perussettiä Seiska Veikkaa jota tarvii aina. Niinku käsivarastona.  Ja hahtuvakiekkoja vois olla pari.

Ennen kuin unohdan niin mulla on huovutusvillaa, niitä Novitan pakkauksia, ja Kädentaitomessuilta ostettuja, ja tahtosin tehdä niistä palloja, sellasia peukalonpäänkokosia. Mikä siihen on helpoin tapa? Pyöritellä vaan käsissään? Googlailin ja tuli vastaan vaan enimmäkseen neulahuovutusjuttuja, ja se ei varmaan toimi pallomuotosessa?Tästäkään en ota tolkkua, siis sukkahousujen lahkeessa? Mikä hemmetin Niksipirkka -style...eikö se lahje ole liian levee? Tämäkin tapa kuulostaa jotenkin aikaavievältä... Tää on ehkä nopein, villasuikale keritään ja huovutetaan, ei mitään kerroksia? Mäntysuovalla? Voiko sen tehdä niin että huovuttaa sitä jonkin verran käsin ja lopuksi heittää pesukoneeseen? Siellä sukkahousunlahkeessa?

Nauran ääneen täällä :D

Oon ihan taukki näissä huovutusasioissa.

Pami mainitti klipsuvirkkauksen...mun piti Googlata, en oo kuullukaan. Okei, melkosenmoista kierrätystä, cool. Mutta eikö siihen pidä juoda hillitön määrä Colaa tai keppanaa tms. et saa tarvittavan määrän kokoon?

Villasukka, kyllä se hajoava peitto kiinnostaa ! Minkäkokosia ne palat on, minkä värinen jne.? Laitatko vaikka Nasukirjassa tietoa ja millä hinnalla luovut, kiitos ? :)

Sari, kiitos, niin on! Hattiwatti on käyny töissä jo monta kertaa, ja se pääsee kohta baariinkin keskustelunavaajaksi. Muumit rulettaa ! Ja mozzarellajuusto on muuminlihaa :D

Ja Pöllö (kaikki pöllöjutut on ihania, kuolaan kankaita varsinkin), kiitos myös! Kyllä se melkonen löytö oli ainakin mulle :)

Riisi alkaa oleen valmista, mutta jatketaan nyt lätinää. Tässä kuva Baktuksesta

 

Joo on Novitan sukkalankaa, ei haittaa, ihanat värit. Haluan polvisukat tästä samasta langasta. Ja tässä kuva viime talvena virkatusta kaulaliinasta, mitä en mielestäni ole vielä kuvannu, on myöskin 7 Veikkaa. Halusin jotain värikästä. No tämä on :)

Oon neulonut ranteet kipeinä sitä kimonoa nyt pari iltaa, kun oon ehtinyt. Vartti vielä sileetä ja sit muutama sentti kirjoneuletta ja sit joustin...pari iltaa menee vielä. Haluisin sen pian valmiiksi. Niin tarvii se vyönkin. Sen jälkeen pääsen sen mohair-tunikan kimppuun. Ja yritän samalla tikutella noita keskenolevia valmiiksi saamatta stressiä kuitenkaan.

Sormukset tuli tänään! Mukana oli mosaiikkipalasta tehty sormus ylimääräsenä :) Tuo sininen on mun suosikki, ihana! Kirjekuori oli taiteltu ite ja kuplamuovi suljettu kivasti hauskalla kuvioteipillä ja sormukset oli vielä pienessä pussissa...

Tätä pakettia oli ilo avata! Ja paketti tuli täältä. Tilaan varmasti jotain muutakin, aika paljon on kaikkea kivaa  ja mun mielestä tosi edullista.

Tuosta kuoresta muistu mieleen et oon jossain blogissa nähnyt satukirjan sivuista taiteltuja kirjekuoria. Oli ihania...Bambi se tais olla se kirja. Täytyy pitää silmät auki kirjaston heittohyllyn luona seuraavan kerran. Joku hieman risa kirja kävis hyvin, ihan ehjää ja kuranttia on sääli alkaa pilkkomaan.

Okei nyt masu murisee niin et pakko mennä sählään sitä sushia, mutta kuullaan :)

P.S. Terkut takapihalta, Nekun ja Roopen kanssa suoritettiin pientä sadonkorjuuta...