Tein tuossa juuri työkkärin sivuilla Avo-ohjelman, et mihkä ammattiin soveltuisin parhaiten.

 Olen tyyppiä R, eli käytännöllinen (käsityöammatit, koneet ja laitteet (no way !!!), toiminnallisuus, eläinten ja kasvien hoito) ja sen kyllä tiesin jo ennestään et en tosiaan ole mikään pohdiskelija. Taiteellisuus ja yrittävyys oli yhtä vahvoja, tieteellisyyttä ei yhtään juurikaan, sosiaalisuutta vahän ja systemaattisuutta vähän enemmän. Ammatit mihkä soveltusin : kutoja, lasinpuhaltaja, ompelija-artesaani, savenvalaja, valaistustarkkailija, agrologi, agronomi, ahtaaja, ammattiurheilija, apuneuvoteknikko...

 Jaa-a, siis kangaspuilla kutoa vai? Mun täytyy sanoo että en ole kauheen kiinnostunut? Tosin en ole koskaan kokeillut niin eihän sitä voi tietää. No, leveetä leipää ei lupaa oikeen tää lista. Tuota ammattiurheilijaa mä hämmästelen, en todellakaan ole mikään urheilijatyyppi. Olen tehnyt samantyyppisen testin joskus lukioiässä ja silloin mua tyrkytettiin sairaanhoitajaksi, olin varmaan hiukan sosiaalisempi silloin :D

Eipä tuosta juuri ollut apua.

Maksoin tuossa taas kasan laskuja ja tilin saldo oli sellanen että alkaa oleen tosissaan pieni pakko löytää jotain työn tapasta. Ihan oikeaa työtä eikä keikkaa. Mutta huonoo ja olematonta on tarjonta tässä kylässä. Olen funtsinut jotain oppisopimushommaakin mutta en ole keksinyt mitä ja missä. Tampereella on yksi työpaikka mikä oli mielenkiintonen ja meinaan sinne meilata huomenissa. Mutta sikäli mikäli arvaan niin tuonnekin on jo valittu joku, mutta se on vaan pykälistä johtuen auki muillekin. Mutta yritetään nyt kuitenkin.

Tietysti, onhan jotain hyvää tässä työttömyydessäkin, on tätä vapaa-aikaa runsaasti, voi tehdä melkeen mitä vaan ( ilmaista :)) koska vaan. Mutta ei hääviä ole tämäkään. Tosin, jos pitäis valita että menisinkö takas entiseen työhön ja tienaisin vähän enemmän vai olisinko kotona ja oisin pienitulosempi niin ilman muuta näin, kyllä se niin tervanjuontia oli. Mutta en siis silleen työtävieroksuva ole, että ehdoin tahdoin oisin kotona. Mukava työ ja kohtuullinen palkka niin heti menisin, mutta niitä nyt ei ole tarjolla. No, aika aikaa kutakin.

Olen vaan neulonut tässä, ja lukenut. Laitan huomenna kuvaa takin vaiheesta, olen tässä miettinyt jos neulon siihen nappilistan, vetoketju on niin vaikee kiinnittää. Arpajaisvoittajien paketit on melkeen valmiit, saan ne perjantaina postiin, huomenna säädän niitä vielä. Ei ole tulossa mitään erikoista, mutta jotain höpsötystä kuitenkin :)

Uuh, nyt suihkuun ja sitten katsomaan Lapsityranneja telkasta, öitä !

     348981.jpg