Olen nyt paljon paremmissa atmosfääreissä kuin viime bloggauksessa. Olen hakenut netin kautta uusiin ympyröihin (töihin ja edelleen Tampereella) ja on onnenpotku jos pääsen edes johonkin. Olen myös pukenut päälleni punasen paidan ja miettinyt keittokomeroon keltaista ( !!!!! En edes tykkää keltasesta !!! ) verhoa ja tiskiharjaa :D

Töissä oli melko vilkas viikko ja kaksi samanlaista on vielä edessä, tiistaina mulla on kyllä nyt vapaa. En oo kauheesti ehtinyt tekeen mitään. Mekkoa oon neulonut kunnes lanka loppu

Olkasaumat on ompelematta. Ribbiosuus loppuu tuohon rinnan alle, siihen tulee kolme, neljä vihreetä nappia, jotka vaan ompelen kiinni, läpejä ei ole. Lisään helmineuleen molemmissa reunoissa yhden silmukan joka 10. krs, pitäs levitä silleen sopivasti. Kokeilin sitä päälleni niin pitäs tulla sopiva. Tää tulee nopeesti valmiiksi kun tuo "palmikko" on niin helppo. Luulin et mulla on lankaa vielä kerä mutten löytänyt, joten nyt siivoon et löydän sen... Ja sitten varmaan 4 kerää pitää vielä ostaa. Lehden mallissa tässä mekossa on pallohelma, ja helman alaosassa poikittainen palmikkokaistale, mä en neulo sellasta. Mietin et kavennan pari silmukkaa ja sit neulon joustinta samanverran kuin hihoissa.

Lankakomeron Kevishuivin viimenen vihjekin ilmesty eilen. Mulla on se edellinen vihje melkeen valmis, mutta sitten loppu lanka. En oo käyny kaupungilla ostamassa, pitää alkuviikosta käydä. Nyt pitää lukea blogeja varoen ettei näe sitä valmista huivia kellään ennenkuin saa omansa valmiiksi :)

Selasin eilen lehtiä inspiraatiota etsien ja aloin neuloon SNYyn lähettämästä Huopasesta käsinukkea, se ei tarvi enää kuin pesukonetta, tein jäniksen. Tosin mietin sitä hyllyssä pidettäväksi koska ei ole viime aikoina tullut harrastettua tuota nukketeatteria, ja neuloin kädet ylemmäksi kuin ohjeessa. Näyttää paremmalta niin. Neulahuovutan siihen sitten pilkkuja tai sydämen...pitää valkosta hahtuvaa ostaa sen verran, se sopii kivasti ruskeeseen.

Löysin myös järkkyihanan pitkän pitsitakin joka ei ollut kamalan vaikea vaikka oli enkuksi ja se on saatava kesäksi pidettäväksi kulahtaneiden farkkujen kanssa. Siihen käy varmaan Nalle, pitää katsoa hiukan käsialaa kun on kuitenkin niin iso projekti. Yhden kivan huivinkin löysin mutta kertalukemalla se ohje ei auennut, pitää ehkä vain alkaa neuloon sitä, josko se siitä.

Mutta näitä projekteja ennen tää mekko, käsinukke, virkattu tyynynpäällinen, hupparipaita (joka on melkeen valmis) ja SNYylle väännössä oleva tekele...

Hyvää viikonloppua, kokatkaa tekin vuohenjuustopastaa, nam nam ! ( vilkutus Maartsille :D )

P.S. Ja pikkusiskolle ja muillekin Tarjoille kivat nimpparit !