Mulle tuli tänään töissä mieleen yksi lehdestä näkemäni juttu johon tarvitaan metritolkulla i-cord -pötköä.   Siis metritolkulla, ja mä en viittis käsin tikuttaa vaikka se aika nopeeta onkin...tai no kyllä mä nyt olen puol metriä tikuttanu, mut tuli mieleen että...

...onko se "puunukke" kätevä tässä ? Tiiätte mitä tarkotan...en tiiä sen nimee sen tarkemmin. Sellanen puupötkö jossa on ne naulat ylhäällä jonka ympärille sitä lankaa silleen "neulotaan" ja alhaalta tulee valmista pötköä? Mistä sellasen voi ostaa, en oo missään nähny.

...entäs se muovinen "lelu", millä voi veivata nyöriä? Onko se kätsy / missä niitä myydään / paljonko ne maksaa? Yritin googlata mutta oli vaikeeta kun en tiedä kapineen nimeä.

Mää haluan sitä i-cordia heti ja paljon, ennen kuin tää inspis menee ohi.

Mä löysin ruskeeta seiskaveikkaa neekerinukkeen ( Sini kiitos, tosiaan se Fantti saattas olla just sopivaa rastoiksi... mun pitää kattoo kuinka iso nukesta tulee et sopisko ne paksuutensa puolesta ) ja kerän keltasta joten  toisesta mollasta tulee kiinalainen.  Am so excited jo nyt vaikka en oo ees alottanut :)

Sanni ihan totta, näin se on. Musta se tumma beibbarikin ( miten se Baby Born oikein kirjotetaan? ) on aivan ihana :) 

Tytille kiitos tunnustuksesta, loved it :)

Menin tuosta i-cord -jutusta niin täpinään, etten pysty nyt neuloon kuin ainaoikein, tästä tulee joulupaketin täytettä.

 2094390.jpg

Tuntuu kivalta neuloa taas ja saada valmista, tuntuu et viimesen puol vuotta ainakin oon ollu vähän tympääntynyt neulomisen suhteen. Toisaalta on ollu kiire, toisaalta ei oo kiinnostanut. Mutta nyt ! Yksi kaverini tosin sanoi eilen mulle että toi sun touhus alkaa oleen jo maanista.
 

Maanisuus ilmenee itsetunnon ja aktiviteetin voimakkaana kohoamisena. Henkilö tuntee voivansa hyvin ja otaksuu kykenevänsä mihin tahansa. Ajatustoiminta on kiihtynyt ja tämä ilmenee nopeana ja syrjähtelevänä assosiaatioina. Maanisilla henkilöillä esiintyy nopeaa ajatuksenrientoa, yliaktiivisuutta, huolimattomuutta ja vähäistä unentarpeen tunnetta. Maanikko saattaa olla ylenmääräisen optimistinen eikä välttämättä kykene toimimaan oman etunsa mukaan. Tällöin tila on hoidettava.
Mania voi aiheuttaa tarkkaavaisuuden ja päättelykyvyn heikentymistä sekä tapaturmia. Siihen liittyy usein myös nukahtamisvaikeudet. Maniassa univajeen vaikutus on kaksisuuntainen. Se aiheuttaa univajetta, joka puolestaan lisää maniaa joka ilmenee mm. ylivilkkautena ja haastavana käytöksenä. Siten myös unen puute voi aiheuttaa maniaa.

Hmm...mun itsetunto ei oo kyllä muuttunu miksikään, ja aktiivisuus kohdistuu ainoastaan neulomiseen ja käsitöihin muutenkin. Mää voin ihan yhtä hyvin kuin aina ennenkin, ja en kyllä kykene mihin tahansa ( kts. salmonellasolmut !  :D ), huolimaton mä olen ollu aina...Nukkunu mä olen tosi vähän, mutta mä luulen että se on ohimenevä ilmiö. Joskus nukuttaa enemmän ja joskus vähemmän. Joten en mä sanois että mä olen maaninen, kai jokaisessa tähän kuvaukseen sopivia piirteitä on sillon tällön. Niinkuin niitä depressiivisiäkin. Ylämäki-alamäki ja niin edespäin. Ois sekin melko tylsää jos aina olis tasasta vaan.

Niinko Pohjanmaalla ;)