Resorinneulonta tyssäs heti kolmen kierroksen jälkeen kun pyöröpuikko katkes. Eikä mulla ole nelosen pyöröä, tai on, mutta se on yhdessä työssä kiinni. Pitää ostaa uusi kun menee kylille. Piti sitten keksiä jotain muuta. Tein vähän yhtä sun toista keskenerästä etiäpäin ja sitten löysin ne kaksi kerää sinistä Sonjaa ja neuloin Minjalle pienen takin

 1199152.jpg

Mitä tää on, valepatenttia varmaan. Venyy kauheesti leveyssuuntaan. Hihat tein suorat. Tuli ihan kiva, sellanen paksu mutta kuohkee. Lankaa meni se kaksi kerää, metri jäi.

 1199193.jpg 

Sitten, jotta varmasti keskeneräsiä riittää, alotin kanervasta ja luumusta Pirta -langasta raitapuseron. Mulla on neljä kerää, ei ehkä riitä. Ostetaan lisää sit jos on tarvis. Etukappale menee nyt puolivälissä.

Mulla on unirytmi ihan sekasin, saan unta joskus kolmen jälkeen vasta ja herään puolenpäivän jälkeen. No, eihän siinä sitten ehdi mitään ja järkikin sanoo että ei tämmönen ole mistään kotosin. Joten tänään heräsin ysiltä väkisin noin viiden tunnin unien jälkeen. Kyllä illalla uni maittaa varmasti. Pakko tehdä näin, jos työt taas alkaa niin on niinku valmiiksi rytmissä.

Tässä on ne neulotut tossut

 1199184.jpg

Ne on päättelemättä jotta äite näkee helpommin et miten ne on tehty. Muutenhan mä tietysti olisin ne päätellyt ja ommellut heti..uskoo ken tahtoo :D Lanka on Seiska Veikkaa.

Äiti sai ketun valmiiksi

 1199162.jpg

Ja kun lankaa jäi niin Minja sai myös pipon

 1199231.jpg

Ketulla on hyvä "Päästä irti mun kuonosta! " -ilme tuossa kuvassa :)

Ei ole ilmestynyt Novitaa eteisen lattialle eikä Ärrällä ollut tänä aamuna. Ihme touhua.

Kommenteista :

Joo,Maartsi,  joku hermohommahan se kiukkusuoni on. Samanlailla kuin puhutaan suonenvedosta...eihän sitä suonta vedä vaan lihas kramppaa, näin olen ainakin käsittänyt. Yleensä oon kopauttanut juuri kyynärpääni jonnekin mutta että polvi...auu, no, siinä on mustelma enää.

Sini, tuo huivi. Niin Moda 3/2007 ja sieltä malli 50, valkoinen pitsipusero, ja ylemmän kaavion mukaan. Lisää vaan kaksi oikeaa silmukkaa molempiin reunoihin jotka neulotaan koko ajan oikein. Helppo ja tulee nopeesti valmista. Mietin jos tekisin toisen, leveemmän, ja yksivärisen jossain vaiheessa. Karkkilakon kanssa menee vielä hyvin. Mutta katotaan nyt päivä kerrallaan... Tomaattikeitto :) Nooh, mä olen tehnyt näin, varmaan helpoimman kautta :

1 iso sipuli hienonnetaan ja kuullotetaan kattilanpohjalla rasvassa/öljyssä. Lisätään pari ruokalusikallista vehnäjauhoja, sekoitetaan tasaiseksi. Sitten puoli litraa vettä, 1 tölkki tomaattimurskaa (jos tomaatit on halpoja :) niin tuoreita tomaatteja pilkottuna noin sama määrä), kasvisliemikuutio. Keiteään noin puol tuntia. Mausteeksi basilikaa, yrttisuolaa, mustapippuria, ihan vähän sokeria. Itte laitan viel pitsamaustetta kun tykkään siitä. Sitten kun on valmista niin loraus kermaa jos haluaa. Yleensä surautan tasaiseksi sauvasekottimella ennen kermaa...ja en laita kermaa jos sitä ei kaapissa ole, ja yleensä sitä ei ole.

Tällä mä yleensä teen. Joskus heitän sekaan tonnikalaa purkillisen, tai sitten lautaselle sopan päälle raejuustoa, krutonkeja... Joskus teen sitten niin et viskaan tomaatit ja sipulit uuniin lohkottuina ja sit kun ne on paistunu jonkinverran niin heitän ne sitten kattilaan, jauhot,  vesi jne. niin se maistuu sit viel paremmalle. Kerman tilalla voi heittää tuorejuustookin kattilaan, ja onhan näitä kermaversioita muitakin.  Helppoo kun heinänteko, mä en kauheesti jaksa näperrellä ruokien kanssa, kotona ainakaan :D Leipominen on sitten eri juttu :)

No niin, sellasia asioita. Nyt mä meinaan ainakin hetken vääntää noiden gallerioiden kanssa, ja sitten neuloa raitoja. Joten arrideverci.