Mulla on täällä parit valmiit tiskirätit mutta en näytä vielä niin on ees jotain yllätystä Marjalle. Evan tossutkin on ja sitten Minnan pöllöarvauspaketti. Ensi viikolla postitan kun pakkaan ne ja väsään kortit.

Katoin telkkaa ja virkkasin ne reunat huiviin ja kastelin ja pingotin uudestaan, huomenna lienee kuvauskelponen. Sitten väsäsin sitä mohairnuttua kunnes yhtäkkiä tuli ajatus ja piti alkaa tekeen SNYylle yhtä juttua, joten mohairnuttu lensi pöydälle tärkeemmän tieltä. Mutta siitä en voi siis sanoa sen enempää, kun se on siis SNYylle.

Kävin eilen Prismassa siis. Bussissa mun lähellä oli aasialainen (en erota sen tarkemmin et mistä) nuori nainen ja hänellä oli simpukkavirkattu pipo ja huivi, ja lanka näytti ohuelta Norolta. Oikein oli nätit !

Mä en ole Noroa neulonut syystä a.) hinta on musta melko kova b.) "se paksumpi" Noro tuntui karheelta käpäliin  c.) en tiiä olenko niin värikkään ystävä. KUITENKIN olen aina kuolaamassa Norosta neulottuja juttuja, äkkiä tulee mieleen Pilvin Clapotis , Tarjan takki  ja Villasukan takki ja sukat ja Sinin sukat  ja ja ja... JOS olis harmaamustavalkonen -sävysenä niin ostasin melko varmasti, nyt pitää vielä miettiä... Minnan kanssa messuilla kun niitä katottiin niin samaa sanoin ja oli siellä jotain tummaakin mutta musta siinä oli myös liilaa ja minä ja liila on suuri no-no. No, pitää miettiä. Kauniita ne on värikkäätkin mutta mä en osaa pitää. Pitäis ehkä opetella.

No anyway, Prismassa ostin Bambua ja sitten ne kaksi pinkkisävystä Rosea. Sitten mietin et mitä hyvää ostan Baracia juhlistaakseni ja suunnistin kohti karkkihyllyjä mutta sitten tuli  mieleen et Tuceja ja jotain herkkujuustoa joten kohti juustotiskiä... Ostin kimpaleen Auraa ja sitten sellasen pienen viiden juuston valikoiman jonka syömisestä ei tule kuin kiukkuseksi. Ja sitten vielä Brietä. Ja sitten hain vielä mustaherukkahilloa koska se on  ihanaa Brien kanssa <3 Kalatiskiä vilkuilin kanssa ja huomasin myynnissä silakkarullia, samoja mitä äiti tekee joulusin. Kilohinta oli 18.90...eli mä söin varmaan kolmellakympillä silakkarullia viime jouluna, toivoa sopii ettei äiti ota tästä onkeensa ja lyö laskua käteen ensi jouluna :D

Kun selvisin kotio ostoksilta alko Obama -jutut juuri sopivasti. Mietin oisko Michelle valinnut jotain muuta kuin luottamusta herätttävää tummansinistä ja niinhän olikin... Tummille sopii keltanen oikein hyvin valkosesta puhumattakaan, oikein kivat ja nuorekkaat asusteetkin, vihertävät hanskat ja kengät ja laukku. Iltasanomien sivuilla on ainakin kuvia jos missasit mutta kiinnostaa. Yleisöä kun näytettiin niin näky kivoja myssyjä ja kaulaliinoja. Obama oli symppis, ja kyllä taisi jännittää kun vähän takerteli se valan toistaminen. Puhe oli kanssa hyvä, ei mitään mahtipontista vaan asiallista ja tärkeistä aiheista mutta silti mielenkiintosesti ilmaistuna. Tosin, kun puheen taustalla näytettiin yleisöä niin minusta joku nukkui siellä, vai lepuuttiko sitten vain silmiään... Anyway, hieno oli katsella ja täytyy tunnustaa että hieman liikutuinkin koko touhusta. Sitä harvemmin tapahtuu Jenkkien juhlallisuuksia katsellessa :)

Neuloin Kevätpäiväntasaushuivia sen toisen osion ja tältä näyttää

Mähän neulon aina väärin joten mun silmukat on nurinpäin puikoilla. Jotta kavennukset ja yhteenvedot ois nätit mun pitäs kääntää jokainen silmukka. Voitte arvata olenko koskaan jaksanut, en tosiaan. En oo antanut sen häiritä ja toisaalta ei se haittaa koska ne menee koko työssä samanlailla. Tätä huivia on ollut kiva neuloa, kun se ainakin vielä on helppo. Tuleeko siitä aurinkokellon puolikas??? En malttais odottaa niitä vihjeitä yhtään...

Töissä on mennyt ihan jees. Mä olen luonteeltani sellanen koristelija ja ripottelija, samoin töissäkin. Joten mä olen silpunnut persiljaa, repinyt rucolaa ja sun muuta ruokien koristeeksi. Salaattipöytää on kiva miettiä vihannestilausta tehdessä, tänään sain pienen hepulin kun huomasin kevätsipulinippujen ilmestyneen listalle :) 

Mun asiakkaat on tällä viikolla tehtaan porukkaa, duunareita, toimiston porukkaa ja sit sitä johtoporrasta. Tuntuu olevan hyvä yhteishenki, en ole nähnyt yhtään kuppikuntia ja ruokasalissa koko purukka istuu sekasin. Täytyy sanoa että harvemmin olen tämmöstä nähnyt. Persiilleni meinasin lentää siinä vaiheessa kun Herra Yliherra itse soitti kyökkiin ja kysyi että anteeksi saanko näin lyhyellä varotusajalla kahvit ja voikkarit kolmelle kun tulikin palaveri? Ja sanoin että kyllä, minne käyn kattamassa niin hän sano et jos laitat vaikka koppaan niin hän käy itse hakemassa. Ja näin tapahtu. Jos mulle olis joku sanonut että xxx tehtaan johtaja xxx soittaa itte kahvitilauksen ja myös hakee sen kyökistä niin oisin sanonut et niin varmaan, tarkoitat varmaan sihteeriä ? Olen hämmästynyt. Positiivisesti.

Anyway, takas siihen koristeluun niin mitään hiljaisiahan nuo asiakkaat ei ole, ja kyselevät ja kommentoivat ruokaa tosi paljon. Vielä on onneksi maistunut. Tänään oli Ananasleikettä ja kun laitoin ruuan esille niin joku sanoi että oho, onpas laitettu nätisti ! Sanoin sitten että joo, se mikä maussa menetetään voitetaan koristelussa. Ja sitten hörötettiin :) Asiakas sitten vielä että onneksi sen sanoit sinä etkä minä !

Ja sitten hörötettiin vielä enemmän :D

Hauskaa iltaa, poistun telkan ääreen.