voi syntyä esimerkiksi jotain tämmöistä

Lankakomeron KAL Kevätpäiväntasausyllätyshuivi, strategiset mitat

Siipien väli 270 cm

Korkeus 135 cm

Paino 413 grammaa

Lanka Novita Nalle ja pyöröpuikko numero 4

Sanonpa vaan edelleen samaa kuin ennenkin : huiveja on ihana neuloa mutta pingotus on yhtä sanonko-mitä. Mä en tienny oikein että pitääkö reuna pingottaa pyöreäksi vai suipoksi. Mun nuppineulavarasto on senverran suppee et päädyin suippoon. Mutta nyt kun olen muiden valmiita katellu niin kastelen reunan varmaan uudestaan ja pingotan pyöreäksi.

Ihana selkeä ohje, varsinkin Laminarian kanssa tuskailun jälkeen tän neulominen oli yhtä mannaa. Tykkään noista pitseistä, varsinkin reunan kaaret on ihkut.

Nyt mulla on sit pitsihuivi sinisenäkin. Mutta tahtoo tän myös valkosena...tai vaaleesta liukuvärjätystä.

Kiitos tuhannesti Lankakomeroon mukavasta ohjeesta, Teija tycker !!!

Kiinnitin sen nuppineuloilla alkovin verhoon...ei verho ihan riittänyt sivusuunnassa. En ikinä neuloessa tajua kuinka paljon nää pitsihuivit kasvaa kun ne pingottaa...Kun tää on päällä niin se ylettää niskasta puoleen sääreen. Makeeta mahantäydeltä :D

Jos mulla on verkkaa ommella napit niin bloggaan tuosta mekostakin tänään. Niiden vääränkokosten hihojen suhteen en ole vielä tehnyt mitään. Ja pinkkiä Karusellia tarttee lisää...

Googlasin lauantaina sitä kirjaa minkä näin kirjakaupassa ja kun löysin sen alle 13 ekellä niin tilasin. Postikuluja oli kolmisen euroa, joten hinta jäi hieman halvemmaksi kuin kaupassa. Ja nyt unohatte sen että mä olen jo 33, jookos ? :D

No Annille ja Minjalle aattelin ommella tän avulla jotain! Ja sitten blogini synttäriarvontavoiton näpräämiseen käytän tätä. Kirjassa ei sinänsä ole mitään erikoista, kaavat on peruskauraa ja osais tehdä ilman ohjettakin. Mutta noita hahmojen kaavoja mä enemmän ajattelinkin, ne on hauskoja ja monikäyttösiä. Kirja on hauskasti tehty ja tekstinpätkät alko välillä hymyilyttään...

" Valitse vetoketju ja sano kaupan myyjälle : "Voisitteko tehdä tästä 10 cm pitkän?" Hän kiinnittää salvan oikealle kohdalle. ( Voi olla, että hän ei pysty. Harmi. ) "

Voi olla, että hän ei pysty. Harmi. :D


Villapallo lahjoitti mulle tämmösen, kiitos ! Mukava yllätys <3

Mulle tuli hieman huono omatunto tuosta kun tuntuu että mä olen vain marissut ja purnannut täällä viime aikoina... Mutta sellaista ylä-alamäkeä mulla on oikeassakin elämässä, niin olkoon. Nyt tuntuu menevän aika tasasesti. Ja pientä nousua oon kikkaillut itse mm. paistamalla Pömppösiä Nekun avustuksella. Ne on sellasia jenkkipannareita, helppoja ja hyviä, laitan tähän ohjeen


Pömppöset


3 kananmunaa

5 dl piimää

5 dl vehnäjauhoja

1 tl soodaa

50 gr voisulaa


Tässä järjestyksessä aineet sekasin. Voi antaa hetken turvota jos haluaa. Sitten paistetaan niinku letut pienellä lettupannulla, mä teen sillä missä saa neljä kerralla. Nuo kohoo paistaessa kun on soodaa. Tulee kuohkeita ja pehmosia, tykkään syödä hillon kanssa, kun en vaahterasiirapista perusta. Tehtiin niitä maanantaina ( siis minä tein ja Nekku päivysti vieressä ) ja teen varmaan viimestään viikonloppuna uudestaan.

Muutakin kivaa on tiedossa, mulle on tulossa kaksi vierasta blogimaailmasta, joista toisen olen jo tavannutkin. Oikein kivaa, viimeksikin tavattaessa oli niin hauskaa ! Aikuisempi vieras ilmoitti ettei heitä varten tarvi siivota ;) mutta remontointia ei kielletty.

Oon miettinyt koko ajan tässä kämpässä asuessa että nuo tapetit... Kun etin kämppää silloin niin sanoin et mulla on kissa ( yksi tai neljä, samapa tuo :D ) niin vuokraisäntä sano et tässä asunnossa on niin huonot tapetit että ei haittaa vaikka kissa onkin. Että ne pitäs oikeesti vaihtaa. Kun kysyin sillon et voinko vaihtaa ne itte niin se sano että joo mutta katto ettei ole liian räväkkää tapettia... Ja mä olenkin aatellu jotain vaaleeta ja tylsää :D Katotaan kuinka mun käy, mietin et jos seinä kerrallaan menis, niin ei tarvi pitkästyä ja herneistää. Täällä nuo oviaukot ja alkovi vähän hidastaa, kun pitää pätkiä ja leikkoa. Ainoastaan yhden seinän voi tapetoida suoraan. Niin mietin et jos laittasin ne nyt, kun ens viikolla on kai vain muutama päivä töitäkin, niin olis aikaa.

Nyt katton Lemmen viemää ja käyn kaupassa, jos ehdin niin kuvaan ja bloggaan vielä mekosta tänään.  Ja jos ei tänään, niin sitten huomenna.

Sommoro.