Kiitos Pääsiäistoivotuksista ! Mä häpeäkseni tunnustan että en ole toivotellut Pääsiäistä enkä muutenkaan ole kommentoinut blogeissa viimeaikoina...anteeksi :(

Pääsiäisenä olin torstaista lauantaihin koti-kotona. Söin Miron, Minjan, Iidan, Joonaksen ja varmaan isonsiskonkin synttärikakkua. Ja äitin leipomia rahkapullia ihan törkeesti vaikka en edes kauheesti tykkää rahkasta kun se tarttuu kitalakeen...mutta tuore pulla on tuoretta pullaa. Nam!

Järjestelin ja siivosin pikkuveljen huoneen ja karsin äidin kanssa myös vaatekaapin. Adoptoin itelleni kivan vaalean paitapuseron farkkujen seuraksi. Valehtelematta verkkarihousuja oli varmaan 15 kappaletta! Huoneeseen oli piiloutuneena myös parikymmentä lippistä nurkassa jos toisessa ja dvd -elokuvia löytyi kanssa hillittömästi. Kasoihin kertyvät tavaramäärät on varmaan sukuvika :D

Meillä on kotona myös piharakennus jossa on autotalli ja myös asuttava lämmin huone varastoineen. Se lämmin huone on täynnä mun kamoja ja lisäksi kaikkea mitä ehkä joskus tarvitaan, ja joulukoristelaatikoita yms. Yritin järjestellä sitäkin ja laitoin omia romujani pienempään kasaan ja keräsin vanhoja tietsikan osia kasalle et joku ne kattoo et tarviiko säästää ja vie roskiin. Löysin myös pieniä radioita sieltä sun täältä ja ne on kuulemma iskän haalimia. Yksi oli aika retro, voisin omia sen ;)

Sunnuntain ja maanantain olin vaan kotona siivoillen. Tiistaina olin töissä ja muuten tää viikko menee oloneuvoksena...Oon neulonut ja alottanut uusia ja neulonut niitäkin, mutta mitään ihan valmista ei ole. Selasin myös viime vuoden SK:t ja sieltäkin löyty ihan hirveesti tekemistä taas...

Kaari Utriosta kertovassa jutussa oli siitä Minna Canth -huivista mutta se ohje oli hiukan vaillinainen, siinä ei kerrottu kuinka kauan/paljon niitä lisäyksiä tehdään. Googlasin sitä justiin ja moni sen oli neulonut mutta ilmeisesti soveltanut ohjetta enemmän tai vähemmän. Esimerkiksi täältä löytyy Kaari Utrion antama ohje mutta siinäkään ei puhuta lisäyksistä mitään. Mietin pitäiskö vaan alkaa kokeileen ja lisäileen perstuntumalla...?

Mullahan on se virkattu peitto -projekti koko vuodeksi meneillään. Kymmenen palaa kuussa. Eli tässä kuussa pitäs olla 40 valmiina. Mulla on nyt 38. Mietin et laitanko paloja ihan sekasin yhteen mutta sitten kekkasin et niistä saa aika kivoja kukkia koottua...Nyt meen ostaan keltasta Isoveikkaa kukkien keskustapaloihin, ja sit alan pikkuhiljaa kokoileen niitä kasaan. Mietin et voisin virkkailla niitä nyt enemmän jos jossain kuussa sit ei niin hotsitakaan kun nyt hotsittaa. Telkkaa katellessa niitä valmistuu niin helposti.

Keittössä oon järjestelly ja siivoillu. Verhosta tuli valkonen eikä keltanen. Muutenkin on valkosta paljon. Mustat kissankarvat erottuu hienosti :D Matto on vanha vaaleenpunanen. Valkonen matto keittiössä ei varmaan ole hyvä idea :)

Verhon ompelun lisäksi olen askarrellu jotain simppeliä ja leikannut kasan farkkuja suikaleiksi ja järjestellyt vinttikomeroa ja raahannut sieltä kamaa alakertaan ja alhaalta ylös. Eteisen seinään on tulossa jotain Strömsössä nähtyä, kunhan vaan saan ostettua kaksipuolista teippiä.

Nyt kun oon ahkerana niin ens postauksen voi kategorioida sanalla valmista. Kertaa kymmenen, jos muutkin lasketaan kuin neuleet :)

Iloista aurinkoista viikkoa!