Menin tänään jo ysiltä nukkumaan mutta heräsin noin puol tuntia sitten ja en saanut unta uudestaan. Joten avasin koneen ja lähetin kollien kuvat Lokikollikisaan ja ajattelin että blogataan sitten samalla.

Tilasin Ellokselta harmaan villakangastakin. Se tuli tänään. Koko on sopiva ja muutenkin kiva, mutta lähettivät sitten mustan :( Lähetyslistassakin lukee että harmaa, eli ei pitäs olla minun vika. Tilasin sitten uudestaan harmaan ja tuo musta saa luvan lähteä takasin. Olishan mustakin takki jees mutta mä nimenomaa halusin harmaan kun mun syksytakki on musta, ei jaksa aina samaa väriä.

Töissä olin aika töttöröö. Mikrotin jollekin pojalle pitsanpalaa ja sit annoin sen, ja rahastin. Kun annoin 10 senttiä takasin niin sanoin " ja tässä kymmenen sekunttia takasin " :D Ja yhdelle vilkkusilmälle, joka on melkoinen silmänilo, sanoin " Hyvää ruokaa " vaikka piti sanoa hyvää ruokahalua... apuva. Sekin huomas et sanoin väärin ja sit sanoi et " hopefully " ja ;)  Mun on korkia aika jäädä sieltä pois.

Tiirantaipaleella näkyi jo melkeen kaksi kuukautta sitten jouluvalot omenapuussa, ja vastakkaisessa talossa on partsilla valot ja mein talos on yhes ikkunas valaistu kranssi, joten mäkin kehtasin laittaa Vaparista eilen shoppaamani lumihiutaleen palamaan

 1059747.jpg

Huomatkaa, että kaihdin on kiinni :) Oikeesti, kyllä nuo valot piristää pimeessä, menee sitten Valoviikkojen piikkiin jos joulu on vielä liian kaukana.

Mun kassista uupuu vuori ja vetoketju

 1059748.jpg

Lankana kaksinkertanen Seiska Bro, malli Ullan Aurora. Ohjeen mukaan tehtynä taskujen läppä oli paljon pidempi kuin ohjeen kuvassa, siis mun tekemä tasku, ja se ei näyttänyt kauheen kivalta

 1059762.jpg

Ohjeen mukaan tein ja kaksi kertaa ja kummatkin näytti tuolta, en tiiä missä sitten mätti. Ompelin taskut kassiin kiinni ja napit ja kaikki ja sit aattelin et ei hemmetti, puran nuo läpät lyhkäsimmiksi. Ja sitten en viittinyt tehdä tuota palmikkokikkailua enää vaan tein norminapinläven. Sangan kohdalla ohjeessa oli myös kömmi. Jos neuloin sangan loppupään ohjeen mukaan niin siitä päästä ei tullut symmetrinen toisen pään kanssa. Joten kokeiltuani kaksi kertaa ( kun en uskonut että se saattaa olla väärin ) tein sitten ilman ohjetta kopioiden sen alkupään tavan. Ja nyt ne on symmetriset. Muuten ohje oli kiva ja helppo ja tykkään laukusta hirveesti. Siinä edellisessä kuvassa näkykin vaan tää reunaa kiertävä palmikkosuikale

 1059749.jpg

Tunnustan että en ole mikään palmikonkiertäjä ja silmukoidensiirtäjä ja manasin sata kertaa kun väänsin tätä pätkää. Mutta kannattihan tuo purkaminen ja siirtely, kun lopputulos on kauheen kiva minusta. Ja sai noi syrämmelliset napitkin sopivan paikan.

Otan paremman kuvan sit kun saan sen ulos tai olen kotona muuten päiväsaikaan.

Mulla on nyt puikoilla yks harmaa jutska, jossa on kans vähän noita silmukansiirtelyitä mutta ei kuitenkaan koko aikaa. Siitä tulee jotain pienen neuletakin tapasta. Siinä samalla yritän vääntää Lauralankalapasia. Ja nämä kaverukset matkas Muoriskalle pohjoseen eilen

 1059764.jpg

Jonkinlainen neulontadraivi on siis päällä, mitään muuta draivia ei sitten olekaan.

Nym mä meen maata, huomiseen!