Koska Evakin bloggas :)

Kaivelen kansioista kuvia tähän, on siellä muutama. Muutama tekele on myös pikkasta vaille valmiina, ja pari pitäs kuvata, nyt en jaksa ettiä usb-remmiä mistään.

Anyway! Neuloin yli vuosi sitten vihreen ja punasen tämmösen kassin. Ne katos vintille kamojen joukkoon ennen blogielämäänsä. Nyt muutossa löysin ne. Ne oli täynnä reikiä ja valkosta hiekkaa. Koita :( Ei muuta kuin roskiin kohtuullisen ketutuksen saattelemina. Onneksi siellä muovikassissa ei ollu mitään muuta.

Serkku kun ilmotti lähestyvänsä Suomen kamaraa piti se laukku neuloa uusiksi. Tein harmaan. Huopasta lankana.

Siitä tuli ihan jees. Kasetin kohdalta vetää kasaan, en osaa tehdä tarpeeksi löysinä niitä langanjuoksuja. Venytin sitä vielä mutta taitaa se hieman muotopuoli olla edelleen, serkku huoli sen kuiteskin.

Serkun mamma fanittaa Marimekkoo ja Finlaysonia, käärin pakettiin Muumimammapyyhkeen ja kielosaippuan kaveriksi tossut. En yrittäny tähdätä sävyjä samoiksi, ne ois jossain kohtaa menny vinksin vonksin kuitenkin. Nää on livenä kivemmat kuin kuvassa. Johtuu ehkä siitä että ne näkee jaloissaan kauempaa kuin tässä kuvassa :D

Serkun iskälle neuloin reumalangasta hartialämmittimen, niskat pikkasen vaivaa. Koon kanssa oli miettimistä. Tuli hiukan löysä. Toisaalta jos alle pistää jonkinlaista paitaa niin...Tai en tiiä onko reumalangan tarkotus olla ihoa vasten? No anyway, tämmönen siitä tuli 

In action -kuvia ei löydy, mutta sellanen hartiaseudun peittävä.

Setä on kova liikkumaan ulkona niin talvipakkasiin merentutkijapipo. En muista mitä lankaa tää oli, mutta tais olla puhdasta villaa?

Sedälle myös tiskirättejä bambulangasta. Toinen on vaakatilkku ja toinen helmineuletta palanen.

Koskarin nappikaupassa myytiin tämmösiä came -laattoja, tein itelle ja serkulle rintakorut. Mun on toi ilman nauhoja. Liimasin pikaliimatessa myös sormeni ruokalautaseen siinä samalla :D

Valmiina on Baktus, joogasukat, pipo ja kauluri, rannekkeet ja pari huivia...Kesken virkattu matto, kimonontapanen kyhäelmä, pyöree huivi, torkkupeitto, pipo...ja sit pari iäisyysprojektia.

Edellisen postauksen kommentit,

Hannaliini, toi Purosta tehty huivi. Oisko siihen menny 3-4 kerää? En muista...Se on varastossa (koipallojen kera !!!) niin en voi punnata sitä nyt...Se on tehty niskasta alottaen, aina oikeeta. Lisäys molemmissa reunoissa (2:n silmukan päässä reunasta) ja keskisilmukan molemmin puolin joka toinen kerros.Sit kun sopiva koko niin lopetin lisäykset ja tein reunan. Neuloin yhden kerroksen niin että joka silmukka kaksi kertaa eli silmukkamäärä kaksinkertastu. Sit vaan 2 oikein, 2 nurin kunnes lanka loppu. "Keksin" ohjeen itte, ei siinä mitään keksimistä kyllä ollu. Sellanen telkkarinkatsonta -neule.

Anonyymi Aila kysyy onko kissa mun. On se Nekku mun :)

Kissat voi ihan mukavasti. Roope heittää iltasin lenkin, aina saman, mun kanssa ja muuten ulkoillaan takapihalla. Rasmuksen ulkoilua rajotettu koska menee aina naapurin grillin alle makaamaan eikä pysy omas pihas. Kaverillehan ei saa valjaita. Reetta ulkoilee ja tottelee suht hyvin, jos laittaa valjaat niin makaa kyljellään. Nekku on tottunu valjaisiin ja liikkuu ihan jees omas pihas mutta ei halua lenkille.

Joskus mietin oisko koira helpompi.

Tai akvaariokalat.

Mistä puhuen Anni sai akvaarion lemmikikseen ja olin mukana kalamarkkinoilla ;) kun niitä asukkeja ostettiin. Monni nousi suosikiksi. Sympaattinen ja söpö pieni otus.

Emmi ja Åke oli tämän kesän hoitokoirat, tai Emmi oli jo tossa keväällä. Åke oli hirmu vilkas höseltäjä, ekaa kerran hiemain uuvuin näin energisen kaverin edessä. Kiltti ja symppis hän kyllä oli, kun istuin dataamassa ja koira vouhotti, ehdotin että Menepäs ottaan torkut, niin kaveri pomppas syliin ja torkku siinä <3

Kesälomaa pidin neljä viikkoa. En tehny mitään. Ois voinu jotain tehdä mutta kaverit oli töissä, mitä sitä itekseen. Olin sit kotona enimmäkseen, kotipuolessa kävin. Nukuin paljon pitkiä öitä, unta riitti. Ehkä oli univelkaakin. Katoin leffoja ja luin blogeja ja kirjoja. Pössötin ton koiran kanssa. Aloin kikkaileen laihdutuksen kanssa, se proggis jatkuu tässä vielä, en mahdu vielä tavotemekkooni.  Neuloin ja siivosin ja järkkäsin. En tiä, hieman tylsää mutta en mitään suurempia odottanutkaan. Jos syksyllä sitten käväsis jossain retkellä. Se Hollanti oli niin kiva reissu viime syksynä niin jotain vastaavaa.

Oli kiva mennä töihin loman jälkeen vaikka siellä onkin ollu tosi kiireistä ja siksi rankkoja päiviä. Oli suorastaan ikävä sinne kuitenkin. Hyvä niin.

Pieni ekoihminen on nostanu mussa myös päätään. Nasukirjassa on vaihtopalsta ja aloin seuraileen sitä. Ihmiset laittaa paljon tavaraa kiertoon. Eräs nainen lahjoitti vhs -leffoja. Mä varasin Sydän karrella ja Amelien. Kävin hakemassa ne viime viikolla, ei halunnu mitään vaihdossa mutta ostin mennessä Stokalta karamelliä pussin. Kyllä se kuitenkin kelpas :) Yksi toinen nainen kyseli aiemmin lankoja isoäidinneliöprojektiin, vaihdossa saisi ohutta konelankaa. Mua viehätti värit, ja kommasin et jotain löytys. Tehtiin kaupat, mä keräsin kokoon kaikki mitä en tarvi, tuli noin puoltoista kiloa

Hyvin kelpas. Mä myös tykkäsin livenäkin niistä konelangoista. En huomannu ottaa kartioilla kuvaa, nyt ne on jo puikoilla kaikki. Katellaan sit valmiina.

Kiva sivu se on, sieltä saa vaikka koko kämpän sisustuksen kahvipaketteihin vaihtamalla.Rahaa siellä tarjotaan tai pyydetään harvemmin, tietysti isompien kamojen kohdalla, mutta erittäin edullisesti kuitenkin. Ihana ilmotus oli sellanen missä sanottiin et saa hakea ilman tai ilahduttaa kania rusinapaketilla :) Oon aatellu kysellä puuttuvia SK -lehtiä sen kautta, mulla puuttuu monta numeroo nyt vuoden sisään ilmestyneistä. Oon muutenkin ostanut lehtiä tosi vähän, Novitat ja Modat taitaa olla kaikki, mutta IK:t ja DK:t on jääny ostamatta, ja oon huomannu et ilmankin on pärjänny. Ei vaan jaksa lähtee Peltsulta Stokalle joka numeron perässä. Onko niissä ollu viime aikoina mitään jäätävää neulottavaa, kertokaa toki kommissa jos teille on tarttunut silmään jokin malli, kyllä mua kiinnostaa, ei sillä :)

Yks päivä mietin neuloessani sitäkin et onkohan nyt blogistaniassa mitään hittiä, mitä kaikki neuloo? En oo ainakaan huomannu...Jos on, niin mäkin haluan neuloa sen :)

Oon huomannu Blogilistaltani sen että muillakin on bloggausinto hieman jäissä, ei oo päivittänyt aikoihin, mutta sitten on esim. Tyynen ja Toivon äiti *vilkuttaa* joka bloggaa usein :)  ja Langanpätkiä *vilkuttaa*, jotenkin tulee kotonen olo aina kun lukee. Että jotkut asiat ei onneksi muutu koskaan, Heli neuloo edelleen vihreää ja Minna tekee edelleen polkuja pihaansa... :) En tiedä miten tää on jotenkin niin jähmeetä mulla, just Evalle kommasin et harmittaa kun sitä samaa bloggauskuumetta ei vaan tule. Orivedellä lähdin kirjastoon bloggaan kun ei ollu kotona konetta. Nyt ei tulis kuuloonkaan! Kirjastoon bloggaamaan, ei hemmetti...

Mä haluan sen bloggauskuumeen takasin, tykkäsin siitä, ja siitä hengestä mikä blogistaniassa parhaimmillaan vallitsi/vallitsee. Mun pitäs ehkä blogata enemmän ja useemmin, ja neuloa enemmän. Ja kyllä mä neulosinkin, jos vaan ehtis kaikelta muulta. Ehkä mun pitäs vaan aikatauluttaa itelleni neulomisaikaa? Ei hassumpi idea tavallaan verenpainetta ajatellen :)

Töissä on muutamia neulojia, juteltiin tänään uudesta Novitasta, meen huomenna ostaan sen ja tsekkaan lankoja. Äidille on tekeillä virkattu takki jonka lankaa ei enää kaupas myydä, pitää netistä metästää sitäkin tulevalla viikolla kun äiti sitä harmitteli kun en saanu valmiiksi, hihat siitä puuttuu. En muista nyt mitä Novitan lankaa se on, mutta huhuilen sen perään jos en nettipuljuista löydä. Toivottavasti kuitenkin.

Oon klikannu talteen kivoja askarteluita sun muita ohjeita netistä kun oon kaikenlaisia blogeja kolunnu, pitäs alkaa toteuttaa niitäkin pikkuhiljaa, ja miettiä joulua! Älkää naurako siellä, 4 kuukautta niin joulukuu on sekin on käsillä. Mä en meinaa olla se joka päättelee langanpätkiä jouluaattoaamuna kello 3.15 kinkunkäryssä :D Löysin muun muassa kivan villapöksyohjeen lapselle ja haluan neuloa ne vaikka ei sen kokosta kaveria taida olla just nyt kellään, ohje vaan oli kiva ja helppo. Linkitän sen tännekin sitten kun saan valmista, jos on tarvetta sellaseen ohjeeseen jollakin. Suunnittelen myös paria neulemekkoo neulovani...mähän viime talvena purin yhden jota olin neulonut jo kolmanneksen...en sit halunnutkaan mustaa. Haluankin harmaan! Siinä on vissi ero.

Hei, musta tuntuu et mulla sittenkin saattaa olla kuumetta. Bloggauskuumetta. Eikö silmätkin kiillä vähän siihen malliin ? :D

                      

Ja tukkakin on kasvanut :) Kuullaan!