Blogilista näyttää että olisin päivittänyt päivällä ja en kyllä ole, en tiiä mistä johtuu. En ole edes käynyt näillä sivuilla.

Virkkasin aamulla sitä varjostinta. Siis paperilankaa ja en tiiä miten oikeesti pitäs tehdä mutta olen tehnyt niin että arvioin sen määrän paljonko suunnilleen ehdin virkkaan ja tungen sen osan vedellä sumutettuna muovipussiin hetkeksi, että kosteus tasaantuu. Ei ole sen jälkeen niin karheeta ja kovaa mutta eipä sitäkään häävi ole virkata. Mulla kävi tuuri ja koukku putosi sängyn ja seinän väliin jossain vaiheessa :D. En jaksanut koukkia sitä sieltä heti, vaan aloitin sen Modan nallen, ja tein sen samantien valmiiksi asti

 340713.jpg

Liiviä ei ole kun en osannu päättää minkä värisen teen. Oikasin vähän tekemisessä, neuloin kädet suoraan vartaloon kiinni lisäämällä molemmin puolin 16 silmukkaa. Sitten neuloin kädet + vartalon, jätin käsien silmukat huilaan ja neuloin pään, ja sitten otin taas kaikki silmukat puikoille, neuloin kädet ja sit päättelin käsien silmukat ja jatkoin ohjeen mukaan. Säästy siinä muutaman sauman verran. Lanka on Novitan, ollu mulla jo vuosia. Mun piti eka laittaa nappi nenäksi, mutta nalle alko näyttään porsaalta.

Postiakin tuli, Ninalta synttärilahja :D

 340687.jpg

Puinen country style-kissa ja

 340711.jpg

askarteluun pieniä raameja. Nina oli lisäksi askarrellut pieniä nukketalontavaroita, mutta en saanut niistä järkevää kuvaa tässä pimeydessä, yritän päiväsaikaan uudestaan.

KIITOS NINA !!! <3

Posti toi myös Simply Knittingin

 340689.jpg

jossa oli tällä kertaa mukana silmukkamerkkejä

 340680.jpg

Nättejä. Mä en kyllä ole tottunut käyttään niitä. Pyöröä virkatessa tai neuloessa kuljetan lankaa kerrokselta toiselle, ja nykäsen sit pois kun tarpeeton. Pitsineuleessa taas ja muissa missä nyt tarttis merkkejä, esim. Clapotis, niin mä lasken mieluummin. Pysyn helposti kärryillä jo ihan niin, olen kai sitten matemaattisesti suuntautunut hiukan...Mutta laitan nämäkin puikkopussin mutkaan, jos joskus haluankin käyttää, ikinä ei tiedä.

Lehden ohjeet oli nyt vähän kuivanpuoleiset :(

 340691.jpg

Mainoksen nätti villatakki

 340695.jpg

Mainoksen kiva paita (ilman hapsuja)

 340699.jpg

Ihan hauska kassi...mutta montako kassia sitä ihminen tarvitsee? Anyway, tämä oli kiva kuitenkin.

 340702.jpg

Ihania, vaipat ja kaikki :D

 340706.jpg

Iso huivi langanjämistä, ihan kiva

 340708.jpg

Ensi numerossa on neulottuja maatilan eläimiä. Hauskoja, nättejä...Mutta niin pieniä paloja että en pysty.

Siinä se siten olikin, aika ankee.

Olen siivoillut ihan kohtalaisesti. Etsin sokeripalasta (lampun) juttua netistä, löysin jotain mutta en uskaltanut alkaa kikkaileen kun mulla ei ole sen värisiä johtoja kuin heillä mainittiin. Mutta siskon perhe tulee huomenna niin Mikko lupas laittaa ne. Löysin ihan tarpeeksi ruotsinkielisiä reseptejä, nuo ruotsalaiset taitavat olla enemmän Fyllda Pannkakor- kansaa kuin meikäläiset :) Onneksi ei ihan hirveän monimutkasia. Mulla on vielä kauppareissu tekemättä, kun halusin tehdä tuon nallen valmiiksi.

Mutta nyt kauppaan, sitten kontin sen virkkuukoukun ja sitten virkkausta ja telkankatselua.

Mukavaa perjantaita ja veekoäl myös teille !