Oh, maailmassa on paljon ihmeellistä ja erikoista tänään.

Kuten kaikki muutkin, myös mää oon innoissani tuosta valkoisesta hunnusta joka peittää kummut ja kukkulat tällä hetkellä. Kumpa se pysyis nyt jonkin aikaa.

Ikävää erikoisuutta taas oli tuo melkein naapurissa ollut piiritystilanne, kun joku mies katto tarpeelliseksi alkaa leikkiin aseilla. Onneksi ei käynyt kuinkaan kenellekään. Mä en ollu tästä edes tietoinen kun puol kahden maissa talsin kaupungille, ihmettelin vain kun oli vaan jepareita kadunvarressa. Juuri Iltasanomista luin et miksi. Ikävää.

Stokalla oli ihania joulujuttuja taas ja ostin pari pientä kuusenkoristetta, korkokengän ja käsilaukun. En vaan voinu vastustaa.

Akateemisesta meille kotiutu uusi Marie Claire Idees ja en ole selannut vielä mutta ihan kohta, toivottavasti se on oikein ihana niinko aina :)

Kävin taas työhaastattelussa ja mua alko hymyilyttään kun se haastattelija kysy että onko mulle ongelma se että muut työntekijät on mua paljon nuorempia. Mä sanoin että ei. Mä olen tottunut työskenteleen nuorien ja vanhojen kanssa, mulle on ihan sama. Hassua et tuollaista edes kysyttiin. Ehkä se joillekin sitten on ollut kynnyskysymys. Samanlailla hämmennyin kun menin aikapäiviä sitten työkeikalle ja  vähän pahoitellen sanottiin kuiskaten yhden työntekijän puolesta et voi kun sulla on sitten tummaihoinen työparina tänään, pärjäätkö... En mää voi ymmärtää tuollaista ollenkaan! Siis mitä väliä sillä on, töissähän mä siellä vain olen enkä naimisiin menossa. Ja sikäli, mä voisin kyllä mennä mustan miehen kanssa naimisiin, mulattilapsethan ois oikein kivoja :) .En mää voi kyllä ymmärtää, mutta pitäköön jokainen asenteensa... Ja mä en sitten käyny missään Mäkkärissä haastattelussa! :D Mä meen maanantaina sinne kokeeksi et tykkäänkö siitä hommasta ja tykkääkö ne minusta. Se ois kivempi kuin nyt nää haarukassa olevat työt koska se ois säännöllistä ja pidempiaikasta.

Muuta kivaa niin blogikierroksella Maartsi infosi tämmösestä uudesta lankakaupasta täällä Mansessa. Vaikka mä olinkin tänään kaupungilla niin onhan mun mentävä sinne huomennakin sitten :) Oikein mukavaa. Maartsi tuossa hiukan sivusi erään lankakaupan ei niin kivaa asennetta...jospa mäkin sitten vähän kokemuksiani kartottasin.

Mä käyn eniten Jokisen Aililla lankaostoksilla. Mä tykkään käydä siellä, musta ne tädit on kivoja ja puhutaan aina vähän ylimäärästäkin kuin vain langoista. Kerran viime kesänä kyllä oli hupaisa tapaus...Mä yleensä olen melko normivaatteissa aina niinkuin monet meistä :D. No sitten kerran olin menossa Samille ja viihteelle perjantaina. No kävin sitten siellä lankakaupassa  Samille mennessä kun jostain projektista loppu lanka, mulla oli  se vyöte mukana. Ponkasin  kauppaan tukka pörrössä, vähän enemmän meikanneena, Slayerin paidassa ja nahkatakissa ( ja tietysti farkuissa ja kengissä lol ) ja ne tätien ilmeet, voi ne oli ihan et mitäääh... ja ne katto mua ihan kuin alienia. Mä sitten tervehdin ja etin sen vyötteen ja sanoin et tällästä ottasin pari kerää niin toinen tädeistä sano et SINÄKÖ se olitkin...!!!! LOL Se oli niin helpottunu, kai se luuli et mä tulin ne ryöstään tai jotain :D Siitä lähtien olen sitten mennyt sinne hiukan hillitymmssä rentuissa, enhän mä tahdo heille ylimääräsiä rytmihäiriöitä ...

Itsenäisyyskadun Lanka-aitassa en paljon käy. Se pulju on niin pieni ja sekanen ettei sieltä löydä mitään ja siellä ei voi kattella oikein. Ovensuussa vaan nököttää. Olen mä siellä joskus käynyt ja myyjä on kyllä ollut ystävällinen. Menisin ehkä useemmin kun se on mua lähinnä mutta vain jos se ois hiukan toisenlainen. Mä haluan aina vähän hipelöidä ja tutkailla.

Koskarin yläkerrassa käyn aina nappi - ja nauhaostoksilla, myös lankaa ostamassa. Varsinkin nauhoissa on hyvät valikoimat. Se nuori tyttö on tosi mukava myyjä, mutta se toinen on jotenkin tylynolonen ja ei puhu muuta kuin pakollisen. Mulle tulee aina sellanen mieli et ihan kuin häiritsisin sitä kun meen sinne. Mutta kyllä mä siellä silti käyn.

Kehräsaaressa en ole hetkeen käynyt mut ainakin ennen siel oli lankojakin myynnissä ja palvelusta en voi valittaa. Siellä on aina sitä muuta kallista nipernappelia myynnissä mitä on kiva katella.

Taito Shopista ostan kanssa joskus lankaa ja muuta sälää ja siellä on hyvä palvelu kanssa, ja saa rauhassa katella ja saa neuvoja.

Muualta en oo tainnu lankaa ostaakaan...Ja en mitenkään tahdo tällä kirjotuksellani loukata ketään tai pahoittaa kenenkään mieltä, nää oli vaan mun omia kokemuksia näistä kaupoista. Kun mä hyvillämielin sinne menen ja tervehdin ja sanon hei hei kun poistun ja vielä maksan ne ostokseni :D, niin kyllä se on mukava jos siellä tiskin toisella puolella on hyväntuulinen myyjä. Mörököllit tai muuten huono palvelu jää kyllä mieleen. Sama pätee muuallakin kuin käsityöpuljuissa.

Kiitos tunikakommenteista, se on edelleen lämmin :)

Nyt mä kuuntelen Rammsteinia ja selaan tuota MCI:tä ja yritän päättää mitä teen kahdesta kerästä Freedon Spiritiä, kokeilin neuloa sitä eilen ja olipas se nättiä ja ihanantuntusta.

 
Hymyile, niin maailma hymyilee kanssasi...
Kuorsaa, niin nukut hyvin...


Moi.