Hermojaraastava kamppailu digikameran ja tietsikan yhteistyön merkeissä on ohitse ja pääsen vielä perjantain puolella bloggaamaan. Inhoan kun joku tekninen vehje ei toimi. Saan hepulin ja painelen nappuloita ja kiskon johtoja kuin sekopäinen. Uskokaa pois niin se tapa toimii kyllä ! Ohjekirjaa koskaan nähnytkään :D

Kummitushuivikin tuossa valmistui ja pingottui. Musta lanka alko loppuun niin reunassa on vain aina oikeeta. Sen kukkahomman tein oikomalla. Neuloin vain sen ison kukan ja ompelin siihen nappeja kiinni. Icord-pätkät on vähän mietinnän alla et tuliko niistä liian paksut. Koko roska on hakaneulalla kiinni huivissa

1248468157_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

On noi kukan lonkerot liian paksut. Kokeilen kastella ja venyttää ne, en millään viittis neuloa uudestaan. Kyllä tästä tuli ihan jees, lanka on Kitten Mohairia, joten ei paljon paina. Jos tekisin tän uudestaan niin neulosin keskellä lisäykset niin ettei muodostuis tota reikäriviä. Kuvassa ei näy että siinä on useampaa mallineuletta noissa raidoissa. Ihan kiva ja helppo malli.

Neuloin tänään vihreet pitsikynsikkäät mutten vielä kuvannu. Ne ei oo mulle ittelle. Mun pitää huomenna neuloa vielä parit lehdet niihin koristeeksi roikkumaan. Epäilen että niistä tuli liian leveät, mutta katsoo nyt.

Säikähdin tänään kun puhelin piippas muistutuksen että Anna hyvän kiertää -paketti pitäs lähettää ens viikolla (heinäkuun loppuun mennessä) . Mietin hetken että ei helkkari en mä kyllä ole siinä mukana...Sitten muistin et olenhan, mutta annoin sen paketin jo messuilla Minnalle viime vuonna. Olin varmaan laittanut muistutuksen sillon kun osallistuin koska yleensä mulla jää kaikki viimetippaan. Mutta kun mä kyselin kuka haluaa multa paketin ja osallistua niin vaan Minna ilmottautu joten yhden paketin tekeminen kävikin nopeesti. Mutta kyllä hetki piti miettiä. Mulla ei nyt ole mitään pakettia lähössä minnekään ennen kuin syksyn SNY alkaa. Mietin Rasmuksen synttäriarvontaa heinäkuun alussa mutta se sitten jäi...Jos vaikka Repe ja Ropsu järkkäis sit syyskuussa jotain kun ikää tulee plakkariin 7 vuotta. Pitää katsoa.

Töissä meni loppuviikko ihan hurahtamalla ja kotona en oo saanu aikaseksi mitään. Huomenna pitää siivota ennen kuin lähtee metsäpippaloihin että sunnuntaina saa tulla siistiin kämppään.

Oon edelleen tutkinut tuota reumalanka-asiaa mutta ei se ole juuri edennyt. Kysäsen sitä tuolla Neulonta-listalla, muistelen että siitä on ollut ennenkin puhetta. Haluan mahdollisimman paksua lankaa, jotenkin mulla on mielikuva et reumalanka on normisti aika ohutta. Kenties sitä vois neuloa kaksinkertasena. Ei sillä mikään kiire ole, jouluksi sen lupasin. Mutta ei tietenkään kannattais jättää viimetippaan.

Hiusjutuista, niin oon joskus kirjastosta lainannu sellasen missä oli vain piirroskuvat ja sellasen mikä oli kaheksankytluvulta, jaiks... Ja yhden hääkampauskirjan. You Tube on kyllä hyvä kun siellä näkee koko ajan et miten se kampaus muodostuu. Onhan siellä opastusta meikkaukseen, kokkaamiseen, leipomiseen, neulomiseen jne. kun vaan kekkaa millä sanoilla hakea. Mulla yleensä siellä on hakusanana Sturm der Liebe, Kitten tai Rammstein :D

Nyt viikonloppuna en varmaan ehdi neuloon mutta ens viikolla pitää saada tehtyä yks laukku. Tuli sellanen ajatus mieleen ja onhan sitä kokeiltava. Meinaan neuloa vähän palmikoita -yök-  ja ommella parit napit. Luonnonvalkosta tai harmaata lankaa.

Mulla oli jotain muutakin asiaa mutta en enää muista.

Kun tota huivia kuvasin niin jaloissa pyöri pari perheenjäsentä, otettiin sitten siinä samalla kaverikuvat, toinen perinteinen ja toinen ei niin perinteinen :D

1248468186_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Repe <3

1248468375_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Nekkuli <3

Hyiiiii mulla on niin posket pyöristyneet että ensi viikolla töissä ei-yhtään-pariisin-viineriä.

Nekun posket taas on ihan täydelliset :)


Mukavaa viikonloppua ! Nyt Teijalle kuppi teetä ja good night !