Tervehdys kotipuolesta! Tulin tänne lauantaiaamupäivänä ja lähden huomenna Manseen takasin. Täällä on syöty ja neulottu niinkuin aina ennenkin. Sain synttärilahjojakin :)

Se paita on valmis. En tee siihen varmaan vyötä ollenkaan. Ja nyt tuo otsikkoasia ; tein ohjeen M-koon mukaan, mutta hihat ja vyötärön pidemmäksi. Silti ne ois voinu olla vieläkin pisemmät. Muuten paita on tosi hyvä, niinku torson kohdalta. Onko mulla siis ylipitkät kädet ja selkä? Kyllä mä sen tiiän että paidanhelmaa pitää olla pidemmästi jos on vatsakumpu kuin pyykkilaudan ylitse, ja mähän tein. Silti. Kuvassahan se näyttää tosi pitkältä sen mallin päällä. Mietin jos neulosin pyörönä resoria lisää, tai siis purkasin resorin ja neulosin uudestaan, ei se olis kauheen ylivoimasta. Minen tiiä. Näytän huomenna kuvan kun oon takas kotona. Mua kiellettiin pikkuveljen taholta ankarasti tekemään tällä koneella mitään muuta kuin on pakko :D Mulla on tapana aina klikata "yes" kun kone jotain kysyy, ei ehkä kannattas. Voi olla että neulon lisää, eihän se ole kuin päivän juttu. Toisaalta, eihän kaikkien paitojen tarvi olla polvissa. Ja vatsakumpuaan voi aina pienentää...

Neuloin eilen vauvantossut, samanlaiset kuin ne vihreet Reetulle viime marraskuussa, mutta eri langasta. Ja nyt neulon kahdesta mohairkerästä sellasta suoraa lehtihuivia. Se kuvio ei näy niin kauheesti kun lanka on moniväristä mutta ihan tarpeeksi kun mä sen pingotan.En tiiä kuinka pitkä siitä tulee, tunti sitten vasta alotin.

Minja on osoittautunut tänä viikonloppuna kovaääniseksi ja energiseksi naisenaluksi,melkonen touhutäti niin pieneksi ihmiseksi. Äiti neuloo just sille Kettupuuhkaa, sellanen punasävynen.

Novita alotti aika heikosti tämän vuoden, eikö sen pitänyt ilmestyä 4.1.? Ei mulle ainakaan tullu ja kun roikuin kaupoilla niin ei näkynyt sielläkään.

Tuo huivi valmistuu aika nopeesti varmaan kun mallineule on niin kiva. Meinaan sitten virkkailla sen vihreen huivin jota jo ennen joulua esittelin ja sitten se harmaa neule ois kursittava loppuun. Mistähän löytäsin sellasia norjalaisneuleissa käytettyjä hakasia Tampereelta? Mietin jos laittasin siihen sellaset, kun muuten on aika simppeli. Mun kädet kutiaa myös sen mustan Raisan boleron perään, se on ollu telkkaneuleena koko ajan mutta nää joulukiireet tuppas päälle, nyt mä haluan sen valmiiksi heti!

Teija, syödäänkö bostonpullaa limsan kanssa?

YES.