Miten se menikään, " Nothing beats a free meal ", mutta ei tuo ilmainen lankakaan hassumpaa ole.

Mun työkaveri muuttaa ja raakaa samalla omaisuuttaan. Se sama joka antoi mulle sen lampunraadon jokin aika sitten. Nyt mä sain kassillisen lankaa, etupäässä korkkaamattomia keriä. Valkoista Samosta, Marinea, Bambua, Tennesseetä valkosena ja vihreenä, ja sitten Nallea ruskeena ja valkosena. Samosta mulla oli jo kotonakin, laskin että niistä yhdessä  riittää sellaseksi omituiseksi hupputakiksi jota ei varmaan koskaan tule pidettyä ;) ja aloin neuloon sellasta. Takaosa ja toinen etukappale on valmiit.

Karusellinuttu on valmis, samoin kahdet rannekkeet, yksi toinen nuttu. Käsinukkekin on valmis. Virkattu tunika muutti muotoaan kesken kaiken, mutta pääsin purkamatta sen kanssa eteenpäin uudenkin suunnitelman mukaan. On hyvä pössis neuloa ja virkata. Kun tuun töistä, kokkaan evästä ja sitten telkka auki, kotiasu päälle ja istun nukkumaanmenoon asti lattialla lankojen, monisteiden, lehtien ja muiden värkkien ympäröimänä. Jos joku työ alkaa kyllästyttään niin vaihdan lennossa toiseen. Maanista ehkä, mutta valmista tulee kuitenkin. Mulla ei ole kohta enää yhtään keskeneräistä, woot woot ! Lankavarastokin on samalla tietysti kutistunut huimasti.

Toinenkin mania on, lukeminen. Kirjaston ovella oli laatikko josta sai ottaa ilmaiseksi kirjoja. Joku oli tuonut sinne Valittujen Palojen Kirjavalioita kasan ja mä otin ne kaikki, ja nyt kun oon lukenut niitä niin oon tuonut takasin, en mä välitä niitä omassa hyllyssäni pitää. On ollut aika hyviä lyhennelmiä siellä, oon laittanut kirjailijoitten nimiä muistiin ihan vastasen varalle. Mua kiinnostaa lukea myös tää Juoksee saksien kanssa ( leffa ) , sitä on kovasti kehuttu. Onneksi nyt on ollut aikaa lukea, ja neuloa.

Hauskoja nuo merimiesmekon kirvoittamat kommentit, akuankka :D Mutta on niissä tosi nättejäkin, varsinkin vanhoissa elokuvissa ja valokuvissa vilahtelee tosi klassisia ja kivoja malleja.

Nää kuvattomat postaukset on yhtä tyhjän kanssa, mutta sitten kun niitä kuvia on tarjota niin lupaan etten kirjota siihen postaukseen yhtään sanaa :D Paitti otsikon ;)

Iloista viikonloppua !