Ihan ensiksi sanon että vituttaa tuollainen anonyymi kommentointi. Mutta jos ei ole pokkaa niin sitten ei ole. Ja koska kaikki (mökkiläiset ;) )  ei tiedä mitä on tapahtunut niin kerron tässä koko jutun.

Sain Lellulta kommentin että tiedänkö että Kettupuuhkiani neulotaan ja myydään yhdessä blogissa ja linkki sinne. No en tiennyt, ja menin katsomaan. Siellä oli kettuja kuvassa ja teksti että näitä valmistetaan lisääkin jos kiinnostusta on . Jätin seuraavan kommentin :

 Terve. Nyt on kyllä asianlaita niin että ohje on tosiaan minun ja sinet
saa sillä ohjeella tehtyjä Kettupuuhkia oikeastaan myyä, koska sitä ei
ole kaupallisiin tarkoituksiin tehty ja käsittääkseni jonkinlainen
tekijänoikeuslaki sitä suojelee. Itse en tiennyt että täällä "tehdas" on
käynnissä vaan blogiini jätettiin kommentti aiheesta. Toki olen
mielissäni siitä että tykkäät neuloa niitä ja koska olet ne nyt jo
tehnyt niin myy ne sitten mutta älä sitten enää neulo myyntiin noiden
jälkeen. Varmaan on niin että et tiennyt että et saisi niitä myyä,
tuskin niitä näin julkisesti kauppaisit jos tietäisit.

En laita tähän  muita kommentteja vaikka nekin mulla tallessa on, siis muiden ( myös Kettujen neulojan) jättämiä. Itse kuitenkin vastasin hänen kommentteihinsa näin, muunmuassa siihen että hän on lähettänyt minulle meiliä. Ilmeisesti sen jälkeen kun Lellu oli kysynyt onko lupaa myydä :

 Huomasin meilisi vasta sen jälkeen kun olin jättänyt tänne
kommentin.Kysyt meilissä saatko myydä kettuja, sinun olisi pitänyt kyllä
kysyä sitä jo kesällä, koska blogissasi näkyy olevan jo heinäkuussa
kettuja ja myynnistä siellä puhut. Olkoon vaan sinun käsitöitäsi, mutta
ohje on minun ja minulla itsellä on oikeudet siihen. Ullassa on tästä
aiheesta lisää. Kuten jo sanoin, voit myydä ne ketut mitä olet ehtinyt
neulomaan, mutta toivon että ymmärrät että en laittanut ohjetta
julkiseksi siksi että joku lyö sillä rahoiksi.

http://www.ullaneule.net/0104/artikkelit_tekijanoikeus.html

ja näin :

 Tuota noin, sinun meilisi minulle alkaa kyllä näin : "Oon tehnyt
kettupuuhkia tuolla sinun ohjeellasi ja oon tosi ihastunut tuohon
malliin niinkuin moni muukin." Mikset voi vain sanoa ettet tiennyt ettet
saa niitä myyntiin tehdä? Asia on sillä sipuli. Minen ala siun kanssas
tästä kränään, mutta toivon että näiden neulottujen kettujen jälkeen et
enää niitä myyntiin neulo. Asia on tällä selvä minun puoleltani, on oman
omatuntosi varassa miten toimit jatkossa. Voisit kehitellä jonkin ihan
oman mallin ja neuloa niitä myyntiin, kun olet sellaisesta kiinnostunut?
Tarkoitan tätä ihan hyvällä, enkä kettuilumielessä. Koitetaan nyt vaan
pärjätä ihan omilla eväillä. Hyvää syksyä.

Olen käynyt myös meilitse asiasta keskustelua ja asia on minun ja hänen väliltä täysin selvitetty. Joten jos tätä luet jostain syystä niin meidän väliltä tämä asia on ok.

Kuutsan jättämä kommentti minulle :

 Kehoittaisin etsimään kirjastosta kirjan "Helppoja Neuleohjeita" tms. Tuo ketun ohje on miltei suora lainaus kirjan ketun ohjeesta. Ystävyydellä, Kuutsa.

Tasan tarkkaan Kuutsa tiedän että olen itse kehitellyt Kettupuuhkani. Pidätkö mua jonain pellenä, jolla olisi pokkaa vonkua asiasta jos itse olisin kopsinut sen jostain? En tasan ole. Sitten kun tiedät kirjan nimen niin kehottaisin että jätäpä taas Kuutsa -nimellä tai vaikka millä perkeleen nimellä vaan kommentti, toki katson millainen kettu siellä on, koska en kyllä ole kettukaulaliinaa enkä muutakaan eläinkaulaliinaa nähnyt missään, en ennen, enkä jälkeen. Paitsi Knittyn sivuilla on jossain krokotiilikaulaliina. Ohjeeni on varmasti minun omani ja sillä ei ole mitään esikuvaa mistä sen olisin kopsinut. Tästä laitan pääni vadille.

Sitten taas "Minä" nimimerkillä kommentoinut. Ensinnäkin onnittelut siitä että keksit noin omaperäisen nimimerkin. No helvetti, yleisestihän se on täällä näytillä se ohje ja tietysti sitä saa käyttää sitä ohjetta. En kai ole niin hullu, että laittaisin ohjeen tänne ja sit kyyläisin että ei kai sitä kukaan neulo !!!! Voi herran tähden sentään. Sitä siis saa neuloa ( ja tietysti olen mielissäni jos niitä neulotaan, haloo ) mutta sillä ohjeella neulottua kettua ei saa myydä. Ja siitä myymisestä tässä nyt on kysymys. Katso tuo Ullaan oleva linkki, sitä suojelee tekijänoikeuslaki. Ja kirjoitit : "Ja mikä vielä fiksumpaa jos haluaaa jotain selvittää niin laittettais s-postia eikä kommenttilootaan blogissa." Tarkoitat tällä varmasti sitä että kommentoin neulojan blogiin. Niin varmasti olisikin fiksumpaa. Sua varmasti ottaa nyt siis Esterin puolesta päähän, kun hän sai negatiivista kommenttia tästä aiheesta? Minä kuule paskat nakkaan fiksuudesta tämmösessä tilanteessa. Ja koska sinäkin tänne kommentin jätit ja vielä anonyyminä, niin et juuri minua fiksumpi ole. Pata kattilaa soimaa ja niin edespäin.

Tämmönen tapaus. Mutta vielä kerran siis, asia on selvitetty minun ja Esterin välillä. PISTE.

Saa jättää jatkossakin vittuilukommetteja anonyymisti jos siltä tuntuu.Nimelläkin saa kysyä jos jokin asia jäi vielä vaivaamaan, vastaan kyllä. Mulla on puhdas omatunto niin ohjeen kuin tämän jupakan suhteen. Aamen.

Ja sitten muuta asiaa. Eilen ostin IK:n jouluspeciaalin

      1012544.jpg

Jos tykkää neuloa sukkia niin numero on varmaan kuin taivaanlahja. Mua itseeni kiinnostaa nämä, kun en ole niin sukkaihminen

    1012586.jpg

Ei niin kauheesti mutta sama se oliko 5 vai 50 kivaa ohjetta, en kuitenkaan saa niistä neulotuksi kuin yhden jos vanhat merkkinsä paikkansa pitää.

En ole neulonut nyt pariin päivään mitään enkä kyllä netissäkään eilen roikkunut kun Vuodatus ei pelittänyt, oli aika hiljanen tuo blogikierros. Mutta pari korttia askartelin, ja nekin on aika plääh :(

Hemtexistä ihanat killityynyliinat mulle itelle

 1012608.jpg

 1012609.jpg

Ostin yhden pääkallotyynynliinankin, mutta se menee joululahjaksi, niin en laita siitä kuvaa.

Tahtosin lisää tota Rakkautta ja rimakauhua, on se vaan niin hyvä sarja. Ihana kunnella enkku-enkkua, varsinkin Adam puhuu hienosti.

Huomenna meen käymään töiden jälkeen jossain naamiokaupassa ja  kotona siivoon ja sitten vain neulon, neulon ja neulon ja tapaan Apulaissyyttäjän ;) jossain välissä. Maanantaina lähtee toivonmukaan kolme pakettia postiin, ethän sä Sini ole vielä hermostunut ;) ?

Hyvät illanjatkot ja viikonloput siis, jos en ehdi bloggaan.