ja Itsenäisyyspäivä on lähellä, ja joulu. Mulla on joulukutimet jo kehissä. Joulua ennen pitäs kanssa lahjoa muutama vauva, pari nappia on ompelematta ja yksi mekko kesken. Kuvaan sitten koko paketin aina kerralla. Oon saanu valmiiksi jotain pikkusia juttuja, kuvaamatta tosin nekin kaikki paitsi ne tumput mistä taisin mainita viimeksi.

Tämmöset tuli sillä lankayhdistelmällä. Aika hirveet :D MUTTA kun oon pitäny niitä tummansinisen ja harmaan takin kanssa niin ne on aika kivat. Tein myös sellasen...kaulurintapasen. No sellasen pätkän, pari nappia koristeena. Sinnehän ne katoo värien sekaan ne napit mut ei se mitään.

Yritän ahkeroida ne loput kameran eteen nyt kun mulla on kaksi vapaata. Tosin huomenna joudun meneen lankakauppaan ja lauantaina on Ikean bileet Turussa. Siel on risteilyteema. Et smart casual risteilyasu päälle. Mikä se on, siis ruotsinristeilyasu? Kun just olin laivalla niin miehillä oli farkkua ja kauluspaitaa ja neule siinä päällä ja naisilla mustia kapeita housuja ja tunikoita. Mä en keksiny...Mä otin suoraan merimiesteeman ja tilasin kuteet Varustelekasta :D Mulla on Ruotsin Merivoimien naisten palvelusmekko ja sellanen valkonen seilorihattu. Oikeesti oisin halunnu Aku Ankka -paidan tai sinivalkoraitasen neuleen, mut ne oli loppu. Jään kyllä kyttään sitä raitaneuletta, haluan semmosen arkikäyttöön. Eli sinivalkonen asu. Sit laitan helmikorvikset ja helmet kaulaan, yritän väkertää kiharaa... Kengät on vähän ongelma. En halua laittaa valkosia tennareita jotka ois muuten kyllä jees, mut on liian kylmä. Sitä paitsi mun tennarit on varrelliset ja varrettomat ois kivemmat. Punasia kenkiä mietin, ne ois just hyvät punasen laukun kanssa mikä mulla jo olis, mut se menee ehkä fiftarityyliin ja mistä mä löydän punaset kivat kengät kokoa 42 nopeesti, en mistään? Laitan sit varmaan mustat nilkkurit tai kävelykengät...pikkasen ankeeta mutta toisaalta jos laitan nahkatakin niin...No katsoo nyt. Toisaalta kiva et on teema, jos ei olis niin hiipisin paikalle farkuissa ja jossain mustassa yläosassa. Mutta sit tulee tämmönen stressi :D Mä voin jo nyt visioida sen infernaalisen tunnelman kun väkerrän niitä kiharoita lauantaina tuolla kylppärissä :D

Mainitsin lankakaupan. Meen Lankamaailmaan huomenna. Ostan viimein langat tähän ihanuuteen

Tää on roikkunu mielessä pitkään mutta koskaan en oo saanu ostettua lankoja siihen. Teen ehdottomasti valkosen. Pitsi on näteintä valkosena mun mielestä, ei voi mitään. Mulla menee varmaan ikä ja terveys tän kanssa, varsinkin tuon reunuksen mutta meinaan yrittää.

Mietinnässä on myös langat tähän

Väristä ei mitään ajatusta. Harmaa on kaunis ja ajaton mutta mulla on aika paljon harmaata vaatekaapissa. Tuo ois varmaan sellanen välikausitakki ja mietin mikä menis keväin ja syksyin...ehkä jokin murrettu vihree? Oliivi? Sellanen harmahtava vihree?  Toisaalta...joku vanha roosa vois olla ihana. Liila-violetti -sävynen virkattu takki mulla on puolivalmis, eli ne värit on skipattu. Ruskeesta tykkäisin ehkä kanssa. Tosi hankalaa miettiä näin, ehkä kaupassa puskee joku väri sit ylitse muiden.

Kommenteista niin Hannaliini, asunut Malmössa ! Oon kades...jos mun pitäs muuttaa Ruotsiin niin toki muuttasin Borlängeen mis on perhettä mutta jos sitä ei tarvis ottaa huomioon niin Malmö kyllä kutsuis! Tai Uppsala, se on nätti kans. Tykkäsin hirveesti siitä Malmön läpi virtaavasta Tammerkoskesta :D Nättejä pikkukatuja ja taloja ja Folk å rock, hieno musakauppa...kävitkö siellä koskaan? Oli huima  High Fidely -tunnelma siellä, tykkäsin hirveesti.

Sini jepulis, yksin on ihan erilaista matkustaa kuin toisen kanssa. Saa tulla ja mennä miten lystää, päättää ite ja lorvia ihan miten haluaa missäkin. Ja tutustuu helpommin uusiin tyyppeihin kun ei oo sitä seuraa siinä valmiiksi. Yksi kaverini sano et hän ei ikinä matkustas yksin koska hänestä on tärkeetä että on se joku jonka kanssa jakaa ne kokemukset ja tunnelmat. No...totta sekin mut toisaalta jotain juttuja on kiva pitää ihan itellään :D  Yritän nyt laittaa hilloa sivuun jos pääsis sit keväällä taas jonnekin muutamaksi päiväksi, vähän Saksasta haaveilen. Tilasin itelle saksan kielikurssin ja yritän palauttaa mieleen lukiossa opittuja asioita. Kyllä ne sieltä jostain löytyy, löytyihän ruotsikin, tosin muutaman Mariestad -oluen voimalla :D

Kohta on ne Kädentaitomessut. Meen sunnuntaina ja toivon et kaikkee kivaa on vielä myynnissä. Villasukka pitää nähdä pitsipeiton merkeissä, muuta ohjelmaa ei sitten olekaan. 

Paitsi ostaa jotain kivaa itelle, ja ehkä muutama joululahja. 

Juoda kahvia ja syödä pullaa. 

Ostaa glitteripuikot katkenneiden tilalle.

Ja pongata jostain se ilmainen Pellervo :D

Mukavaa viikonloppua!