Tässä se roikkuu kyökin seinällä

 2075012.jpg

ja tässä se on mun päällä

 2075015.jpg

En ommellu sitä tamppia, mutta pääntielle nurjalle pujottelin ihan ohutta kuminauhaa. Edestä sivulle hiukan tein lisäyksiä silmukan molemmin puolin joka toinen kerros niin siihen tuli tommonen liippa. Tää on pörrönen, kivan harmaa ja paksu ja lämmin ja se kelpaa mulle hyvin raitatrikoitten kaveriksi. Langat makso kympin...joten on se hintansa väärti. Voisin tehdä toisen samantapasen sileestä ohuemmasta langasta tai vaikka mohairista.

Ihanasti viime yönä ripsutti ihan hiukan lunta kun olin vielä hereillä ja sitten kun kävelin töistä kotio niin tuli hetken hiukan enemmän. Roikuin ikkunasta pihalle ja otin kuvan puistoon päin mutta ei se lumisade erottunut. Maa on valkonen kuitenkin.

 2075033.jpg

Eva lahjo mua tälläsellä :
 
  2075057.jpg

Mikä tuossa kuvassa on? Ruusu? Kalkkunan pää? Strange :D Kiitos Eva! Ja tän sai antaa viidelle ja koska pitää keksiä jokin kikka valita vain viisi rakastettavaa blogia niin katon Blogilistalta ne viisi sieltä sivun alareunasta, eli mitä olis jo korkea aika päivittää ;)

1. Kultalankaa
2. Tinttaran neuleet
3. Hannaemilia
4. Raisan blogi
5. Kahden kerroksen väkeä

Toivon tietysti että kaikilla on asiat kunnossa eikä blogitauko tai blogin lopetus johdu mistään ikävästä.

Lankakomeron Tuppo ja Nöyhtä :D haastoi meidän killilauman, thanks :)

 
"Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi kissaa, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani kissat tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä."

Roopen omituisuudet :
1. osaan noutaa heitetyn tavaran niinkuin koira, tuon itte jonkun lelun heitettäväksi
2. osaan katsoa todella syyttävästi jos kaapissa on kinkkua muttei anneta :(
3. nukkuessani laitan suuni niin että näytän Draculanhampaitani koko pituudelta
4. syön kaikkea melkein ja osaan kohta kuoria mandariinin ihan itse!
5.  kun kävelen ja minua ramasee, kaadun kyljelleni nukkumaan suorilta jaloilta mikäli alusta on  pehmeä

Reettan omituisuudet :
1. EN SYÖ kuin nappulaa ja seitiä
2. perusilmeeni on " mua ei kiinnosta ja te kaikki ootte ihan tyhmiä "
3. vihellän vähän nukkuessani
4. pienenä olin arka, nyt olen omituista kylläkin kaikista rohkein
5. feikkaan kilttiä mutta kun joku leikkii mun kanssa annan tassusta ja nopeesti

Rasmuksen omituisuudet :
1. jos susta tuntuu meillä että sua tuijotetaan jostain piilosta niin se olen mää ja kun sä huomaat mut niin vaihdan tuijotuspaikkaa
2. viihdyn parhaiten sängynalla
3. katson televisiota
4. osaan tehdä silmistäni niin pyöreät että näytän kummituseläimeltä
5. osaan maastoutua pehmoeläinten joukkoon hyllynpäälle

Nekun omituisuudet :
1. nukahdan alle sekunnissa kesken leikin
2. tuoksun toffeelle
3. makaan vatsallani pitkin pituutta takajalat sammakkoasennossa ja aina kulkureiteillä
4. pesukoneen poistoletkusta tuleva vesi on äärimmäisen mielenkiintoinen
5.keittiössä ei tehdä mitään ilman minun tarkkailuani

( ylimääräisenä 5 omituisuutta mammasta meidän näkökulmasta )
1. aina kun joku meistä nukkuu jossain se tulee ja sohii kamerallaan koska me ollaan niin söpönnäkösiä kun me nukutaan, ja lähikuvia jostain anturoista, hei haloo !!!
2. aamusin kun se herää me yritetään harhauttaa se heti keittiöön mutta aina se menee ensin vessaan. MEILLÄ on isompi hätä, eihän me olla saatu märkäruokaa iltakymmenen jälkeen :(
3. se kattoo You Tubesta kaikkia kissavideoita ja sitten me sen mieliks mennään kajareitten viereen haisteleen ja se luulee et meitä kiinnostaa ne kissojen äänet mut ei meitä kyllä oikeesti
4. kun se tulee kaupasta sillä on joskus jotain leluja mukana ja sitten se innostuu ja makaa lattialla niitten uusien lelujen kanssa ja meidän on vähän pakko leikkiä ettei sen tuu paha mieli
5. se aina sanoo kovalla äänellä EI  kun me käytetään hammaslankaa. Mitä tää nyt on, hygieniastaan ei saa huolehtia mutta sitä p*****makusta matolääkettä pitää syödä hymyillen !!!

Haastamme seuraavat karvakorvat :

1.ja 2. Kisu ja Unto
3.,4. ja 5. Rosie, Reggie ja Tiger
 
Voitte skipata tän haasteen jos ei huvita, no pressure! :)

Niih...

Huomenna yritän varmaan askarrella parit joulukortit. Ois kiva saada kissat yhteispotrettiin mutta oon monena vuonna sitä yrittänyt ja se ei onnistu, joten ei valokuvakorttia. Jotain aika simppeliä teen, pitää kaivella varastoja et mitä mulla on. Korttipohjia pitää ehkä käydä ostamassa.

Ja jos en saa minä kissoja joulukorttikuvaan niin ei saa kyllä pikkusiskokaan lemmikkejään yhteiskuvaan. Mä olen satavarma että Viljo-kissa kieltäytyy yhteistyöstä tän uuden karvajalkaepelin kanssa :)

 2075290.jpg

Se on Jorma-Hertta / Jortsu / Ahonen / Hämyheikki sellanen asia, että ei auta pieni tonttulakkikaan  lähikontaktiin pääsemisessä, kun kisulla on araknofobia :)

Vi ses, sköt om dig!