Tampereenreissu on tehty. Aika pienet oli mun ostokset, jenkkikokosia muffinsivuokia, parit pääsiäiskoristeet (lähti jo saajilleen), kisunruokaa, kortteja...No en mä shoppaan mennykään, että sinänsä. Citymarketin lankahyllyllä melkeen ostin lankaa, ihanan pehmoset Palmakerät siellä houkutteli. Mutta koska en tiedä mitä väriä mun pitäs ostaa,niin en ostanut ollenkaan. Joten pudotuspelit jatkuu...Mutta oli se rankka hetki, täytyy myöntää :D

Mikko tarjos Hesen herkkuja, thank you ! Nyt en voi syödä mitään koko pyhinä et saan jonkun balanssin. Oikeesti mun pitäs vähän kiristää, olen repsahdellut mässäilyyn tällä viikolla...leivänpuputusta on tapahtunut aivan liikaa. Mutta nyt ruotuun.

Mä en ole pääsiäiskoristellut kotona mutta noita meillä on

 496134.jpg

Me etsitään täällä tässä samalla oikeella mitotuksella olevaa luutaa ja kahvipannua, ei tahdo löytyä...

Roope oli käsittämättömän pitkämielinen taas ja ei tykännyt kyllä huivista mutta oli hienosti että sain nappastua kuvan.

Uusi SK oli tullut. Melko heikosti oli tällä kertaa mua kiinnostavia juttuja mutta tykkäsin kuitenkin tosi paljon näistä mitä löyty

 496140.jpg

Thank you very much onnitteluista taas ja kauhean mukavaa saada ihan "uusilta" kommentteja, käyn kyllä joka blogiin kurkistelemassa, vielä en ehtinyt, mutta onhan tässä aikaa :)

Mä vähän kommentoin kommentteja nyt...

Maartsi oli saanut tosi hienoja kortteja ja kyselin häneltä et kenen kortteja ne on, niin Molly Brettin . Tykästyin, ihania kuvia.

Niin laukku on vähän sellanen ei-ryhdikäs...mutta tattista vaan kuitenkin :) Ehkä se lehden kuvassa on topattu pyyhkeillä tai jotain...

Marsu! :D Mahto olla Tikru nälkänen koska sitä ei ole syötetty koskaan. Tässä talossa olis eläinsuojelujengille hommia, lammasta ei ulkoiluteta eikä tiikeriä ruokita...kääks! Hyvä että kissat muistaa apettaa joka päivä. Ei vaan, kyllä mä muistan. Ja mua muistutetaan, jos mä en ihan heti muista kun aamulla herään...

Muoriska, jos sulla on jotain ekstra-rahkapiirakoita siellä niin voit postittaa ne tänne mulle...ja sit mun iskälle kans, en tiiä onko äiskä tehnyt niitä nyt mut iskä muistaakseni tykkää näistä rahkasysteemeistä. Nam, kukapa ei tykkäis. PAITSI joskus se rahka pullanpäältä tarttuu kitalakeen. Harvemmin sinne mikään juuttuu, mutta rahkan kanssa käy niin. Konfirmaatiossa muistan öylätin tarttuneen kitalakeen, ei kivaa...

Sia yhdisti laukun vaikka piknikkiin ja kyllä niin, kesäkassiksi sen tekasin. Ehkä pääsen jopa piknikille Koskipuistoon sen kanssa ensikesänä. Joten, jos siellä evästää joku pitkätukka tämmösen kassin kanssa ens kesänä niin se olen mie :) Mä en lupaa jakaa eväitäni mutta... ;D

Henna , no kiva jos täältä jotain vinkkejä saa ja naurunaiheita. Tykkään laittaa tänne esille jos jotain kivaa juttua jostain löydän. Eriasia sitten, saanko niitä koskaan itse tehtyä :) Someday... ja tosiaan jos nää surkuhupaisat tarinoinnit naurattaa niin hyvä niin.

Merzu, mä vähän veikkaan että kissoilla tuo maansiirtotoiminta on hiukan verissä :)

Minna , mä en tiiä mistä mulle tuli mieleen se että lahjon ekat kommentoijat. Ajattelin vaan että tehdään nyt näin. Ja kyllä, minä olin sinun blogisi eka kommentoija ja sen jälkeen on tullut käytyä jokseenkin useasti kylässä :D

Minnie, sun olis pitänyt ottaa tuota Muumilimpsaa, mikä ei näkynyt kuvassa :)  Ja mun on kyllä kerrottava yks juttu mikä tuli tästä "pulla uunissa" + alkoholi -jutusta mieleen. Eräässä harjottelupaikassa baarimikko sanoi raskaana olevalle asiakkaalle joka yritti ostaa Kossubatteria : " Tässä baarissa ei tarjoilla alaikäisille edes välillisesti",  ja musta se oli oikein hyvin sanottu. En ota kantaa siihen että olisiko pitänyt myydä vai ei, mutta kieltäytyminen oli moraalisesti oikein. Jäi hyvin mieleen.

Eija , ostin luota laukkukangasta muutama vuosi sitten Ellokselta viisi metriä, tykkäsin kanssa et se on vähän "vanhanaikasta"  ja siksi niin kivaa. Hauska jos tuli jotain muistoja mieleen :)

Sini, niin...mä en muista oisko meiltä kysytty tuota rättikässy-puukässy -hommaa ala-asteella. Voi olla että meidän kyläkoulussa on hyllytetty tuollaset tasa-arvoiset jutut :) vaikka sellanen mahdollisuus olisi ollutkin. No, otin yläasteella puukässyn joten eiköhän se homma mennyt ihan fifty-sixty :D 

Liisa P, no täällä tää kuu nousee melkeen joka päivä, joskus jopa neljä kertaa. Ja kuunpimennystä ei ole luvassa niin kauan kun masiina pelaa. Ja ainahan mä voin kipittää kirjaston koneelle jos niin käy :D Tervetuloa vain aina vain uudestaan....

Milliini , loma juu. Se on aika jännä muuten että vaikka on näin an unemployed person - tilanteessa eli joka päivä on vapaata ja "lomaa" niin silti "viralliset" vapaapäivät ja viikonloput tuntuu erilaisilta kuin ne arkivapaat. Kai sitä on kuitenkin niin paljon ollut työelämässä että tuo rytmi on selkäytimessä. Mutta hyvää lomaa täällä takajalassa eiku takatalvessa sulle niinkuin tietysti kaikille muillekin :)

No niin, sellasia kommentointitarpeita.

Teen erillisen pääsiäisentoivotuspostauksen kohta. Etsin jotain kivaa lorua/runoa siihen liitettäväksi mutta mitään ei tullut vastaan. Harvemmin näihin uskonnollisiin juhliin mitään loruja onkaan...(ja toki pidän näin Pääsiäisenä mielessä sen miksi sitä vietetään samoin kuin muinakin juhlapyhinä, en siis keskity vain ja ainoastaan suklaamuniin ja loruihin :) ). Mutta joo, koska ei pääsiäisjuttuja löytynyt niin keskityin kevätjuttuihin, musta nekin on sopivanhenkisiä ( ja myös melko korkealentoisia koska mun opuksena on Kariston Elämä on ihanaa -kirja ) tähän juhlaan.

Mutta arvatkaa, mulle plumpsahtaa tänään näköjään asia jos toinenkin mieleen. Ja nyt se asia löytyi tästä kirjasta, mun pitää tietysti  kertoa se myös täällä :) Mutta mä alotan ihan alusta. Joskus noin kuusi-seitsemän vuotta sitten asuin lähempänä kotipuolta, mutta mulla oli pientä vispilänkauppaa yhden tamperelaisen terkkaripojan kanssa. Hää oli kova kirjottelemaan kirjeitä ( huom. kirjeitä, ei meilejä) ja muutenkin sellainen herkemmänpuoleinen tyyppi. Oikein mukava muutenkin. Noh, kerran tulin kotiin perjantai-iltapäivänä töistä niin puhelin soi, näky numero mutta en tunnistanut että kenen. Puhelu meni (suunnilleen) näin:

Mie: Teija

Naisen ääni : No *en muista nimeä*  täältä kukkakaupasta hei.

M: No hei (???????????)

N: Oletko miten tänään kotona, sinulle olisi lähetys?

M: ??????????????????  Niin anteeksi, mistä soitit?

N: Kukkakaupasta...sulle on Interflora-lähetys.

M: ???????????????? Niin onko sulla oikee numero nyt?

N: *nauraa*, on on, sulle nämä kukat on tulossa .

( Tähän väliin sanottava että siellä tuntee melkeen kaikki toisensa, jos ei muuten niin ainakin sukunimi on tuttu)

M: *syvän hämmästynyt* Olen mä nyt kotona mutta olen lähdössä kauppaan  (niinku oikeesti olinkin) niin voin hakea ne samalla.

N: Ok, ne on sulle valmiina täällä.

M: No mä tulen, hei.

N: Hei !

Tietysti mietin pääni puhki et mitä ihmettä, ensinnäkin et kuka lähettää mulle kukkia ja toisekseen miksi ihmeessä. Kukkakauppias lykkäs mulle paketin ja kuoren käteen ja nauro että olin kuullostanut tosi hämmästyneeltä puhelimessa. No ihme tuo, olin niin hämmästynyt. Ja sanoin et en yhtään tiedä keltä nämä on. Ja siinä sitten avasin sen kuoren ja sinne oli hienosti tekstattuna " Tuli on talven hedelmä " ja nimi. No onneksi en tuntenut kuin yhden sennimisen pojan :D, joten tiesin kuka ne oli mulle lähettänyt. Kimpussa oli kymmenen (haluan tehdä kaikkeni hyväksesi) punaista ruusua (rakkaus, kauneus, kunnioitus, rohkeus, menestys, edustaa tulta). Siinä sitten kukkakauppias sanoi että toivottavasti tuli nyt oikealta mieheltä :) Mutta oli se ihmeellistä.

Tiiän kyllä edelleen missä lähettäjä tällä hetkellä touhuilee, ja toivon totisesti että sama romanttisuus jyllää hänes edelleen. Mutta tämmöinen tarina, en ole sen jälkeen kukkia Interflorasta saanut, joten hyvin on muistissa. Heidän sivuiltaan voi lähettää kukkasia myös sähköisesti for free, joten ...:)

No niin, mulla väsyy kädet tähän kirjottamiseen, joten kuittaan tän tähän ja teen vielä sen toisen postauksen Molly Brettin kuvan kera, moikka !

 

                                    Tuli on talven hedelmä

  - Arabialainen sananlasku, Kariston "Elämä on ihanaa", sivu 223 496513.jpg