Hectoria, Lumi teki enkelin eteiseen. Ja mä oon se laps jolla on nuppi sekasin.

Ei ei, en oo alkanu perjantaita ja viikonloppua vetämällä siideriä kitusiini, vaan mä olen laskenut töissä lautasialasejalusikoitahaarukoita niin että niitä vilisee silmissä ja olen ihan sekasin et mitä oli loppujen lopuksi  missäkin kärryssä menossa osastolle. Kova viikko oli, kiireinen. Mutta se meni silti hyvin, en mokannut, jotain pieniä juttuja unohtu kärryistä joskus mutta hakivat sitten keittiöstä mitä uupu. Allergisten mukeloiden hommat meni jees...tai katotaan nyt kun laskevat pääluvun maanantaiaamuna notta moni niistä on allergisissa reaktioissa kotona edelleen. Ei oo leikkimistä niiden kanssa oikeesti. Mutta se meni hyvin siis, ja vielä noin 5 viikkoa jäljellä. Olen kyllä melkosen kuitti mutta mulla on nyt ekaa kertaa oma keittiö ja saan häärätä siellä ihan miten parhaaksi nään. Aina kun on ollu aikaa oon siivonnu ja järjestelly nurkkia mieleisekseni. Ja kanssaihmiset on ihan mukavia niin mikäs siinä. Teija tycker.

Mua muistettiin hauskalla kortilla aivan yllättäen !
 
 1497705.jpg

Tarja lähetti :) KIITOS !!!! Missä sen kruunu on? :)  Ja tää tuli siis meille ilman kissankarvoja LOL ja mun pieni adjutanttini oli tietysti  aivan kameran lähettyvillä tuossa kukkaruukun toissa puolen just in case
 
 1497704.jpg

Neuleista jos haluatte tietää niin valkonen pitsihomma on melkeen valmis, ja siitä tuli vähän liian iso mutta-mitä-sitten-en-käytä-sitä-kuitenkaan :) ja kun sinistä olin neulonut kerän niin aloin epäileen et tuleeko sittenkin liian iso ja tempasin pyörön pois ja mittasin...leveys 150 siis ympäri, ja en mä nyt kuitenkaan metriä isompi oo ympärysmitaltani. Laitoin purkaen, vähensin silmukkamäärää huomattavasti ja aloitin uudestaan, ja neuloin sen kerän. Nyt tulee varmaan ihan jees.

Sitten oon väkertänyt jotain toivottavasti jonkun mielestä mukavaa josta kuvaa ensi viikolla ja sitten eilen kasin jälkeen kun mietin mitä hyvää sitä söis kun kattelee Lostia ja Rimistä, keksin tehdä pikapullaa. Jos keksit sen saman niin tässä on ohje :

4 dl jauhoja
1 dl sokeria
2 tl  leivinjauhetta
2 tl kardemummaa tai kanelia tai vaniljasokeria tms. makua antavaa
0.25 tl suolaa
1 dl rusinoita tai mantelia tai pähkinää tai hilloa tms. sattumia

Nää sekotetaan keskenään, paitti ei hilloa, jos sitä laittaa, niin vasta sitten päälle. Ja sitten lisätään

1 muna
2 dl maitoa, vettä, kermaviiliä tms. mitä nestettä sulla kotona onkin, sopivaa
1 dl öljyä

Ja sitten kaikki sekasin. Otetaan jonkinlainen vuoka, mä laitoin piirakkavuokaan, eka pyyhkästään varmuudeksi öljyllä ja sitten kaapastaan se taikina siihen. Sitten hilloa jos mieli tekee, ja raesokeria. Sitten 200 asteiseen uuniin 20 minuuttia.

 1497707.jpg

Ja kuten kaikki pikaleivonnaiset niin täähän ei parane odottaessa, joten se on syötävä suht nopiaa. Tosin nälkänen ihmislaps pystyy syömään sitä vielä seuraavanakin päivänä melko sujuvasti ;)

Nyt alotan viikonlopun vieton. Meinaan neuloa sen koltun valmiiksi ja askarrella jotain mukavaa. Mutta ensin siivoon ja lajittelen pyykit huomista pyykkitupaa varten. Oikeesti kyllä tahtosin neuloa, Englantiin, pallohameen, parturiin, lävistyksen, suklaata, jäätelöä, nukkumaan ja uuden Kotivinkin, mutta alotetaan kuitenkin noista pyykeistä :)

Iloista viikonloppua!

 1497778.jpg