Ja ne on tosi hyviä. Mä kävin maanantaina Hervannassa ja Duossa mun jalat käveli sinne ihan itsestään. Noin vain. Oli ihmeellistä olla Hervannasa koska en ole ollu siellä viime marraskuun jälkeen. Eipä tuo miksikään ollu muuttunu.

Ja meillä syyään jukurttia ja pitsaa ja pestään tiskit Vairilla :) ja mä en keksi mitään järkeviä otsikoita edelleenkään.

Mun hienosti alkanut Blogikierrokseni jatkuu tänään. Mä pääsin "Tänään päivittyneet" silloin melkein kaikki. Sitten loppu eväät ja muut, telkasta alko jotain kivaa.

Oon tavannu Liisan nyt kahesti, siis eilen ja sitten viime viikolla.Viime viikolla sillä oli kudin mukana niin mäkin sitten ostin puikot ja  kerän Isoveikkaa ja pystyin sitten neulomaan kanssa kun istuttiin kahvilassa. Mun "ei päätä ei häntää" viritelmästä tuli rannekkeet työkaverille

 1874152.jpg 

Napit sponsored by Sini, liila/harmaasävysiä. Työkaveri sai myös Seiska Veikka raitasukat

 1874165.jpg

Eilen sitten me ei neulottu mitään mutta mulla oli pari uutta käsityölehtee mukana ja ihasteltiin ja haukuttiin niitä malleja tillsammans ja syötiin jäätelöö ja smoothieta. Sitten mä kävin vielä Liisan kämpillä ja hypistelin sitten neulomuksia siellä. Oli tosi kivaa! Ens viikolla sitten yritetään nähdä vielä ja mun kutomukseni on parempi olla silloin valmis ja langan on parempi riittää koska sitä ei oo kaupassa enää. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Eiku rohkee rokan syö... :)

Tähän väliin vähän selvitystä siitä miksi mä oon neulonu työkaverille. Nooh, niiden perheessä nyrkkeillään ja niillä oli sit ylimääränen lippu viime lauantaina Tampere Areenalla olleeseen Tampere Boxing Night Kohti Mestaruutta -happeninkiin, jonka mä sit sain. Ja mä en tajua nyrkkeilystä mitään mutta mulla oli ihan tajuttoman kivaa siellä Päivin kanssa. Kyllä se atmosfääri vei mennessään ja saatoin vähän tuulettaakin sitten viimeisempien erien voittajia...lol :D Kotona olin kymmenen jälken ja kävin niin kierroksilla etten saanu kuin kolmen jälkeen unta. Harkitsen vakavasti Tammer Turnaukseen lippujen hankkimista vaikka se onkin hieman erilaista meininkiä. Hmmm...kaikesta sitä innostuu. Kohta kävellään Everlastin teepparissa :) No ei sentään. Anyway, ne sukat ja rannekkeet oli siis pienenä korvauksena siitä lipusta. Kyllä ne kelpas, onneksi.

Mulla oli ne kaverin kolmekymppiset jotka oli ikimuistoset ainakin puolelle porukalle. Mä vein lahjaksi tämän

 1874179.jpg

Sisältää kotimaista viljatuotetta. Kuvan ottamisen jälkeen kiskoin puikonkärjellä noita salmiakkien kärkisilmukoita esiin. Mä en osaa pitää noita lankoja tarpeeksi löysällä niin  veti vähän kireelle ja kurttuun. Kirjoneule on paljon helpompi tehdä mitä tiheempi se kuvio on, siis mitä useammin se väri vaihtuu. Kissaneuletta tehdessä oon huomannu sen. Mutta ei siitä sen enempää, se on ihan kesken.

Ittellä mulla on nyt aktiivineulomisessa suora huivi

 1874188.jpg

Kun mä neuloin sitä erikoisenmuotoista Pii-huivia liukuvärjätystä vihreestä niin se lankahan loppu vähän kesken. Mulla oli liukuvärjättyä harmaa-vihreetä, josta sitten pätkin enimmät vihreet siihen huiviin. Tää on nyt siitä harmaasta jämästä. Saa nähdä kuin pitkä tulee. Ens talvena mä aion olla harmaa, mullahan on se harmaa villakangastakki, sitten harmaa baskeri ja harmaat sormikkaat ja sit tää huivi, joka on kyllä ainoo ittetehty. Takkia koristi viime talvena Minnalta saata saatu heijastinsydän ja tänä talvena sitten takkiin pääsee nää

 1874196.jpg

siis nää Liisalta saamani heijastimet

 1874191.jpg

Hienot, mä en ikinä jaksais noin pienellä koukulla kuin tuo oikeenpuoleinen on tehty. Kiitos Liisa, ihanat <3

Mulla oli eilen kesätyön viimenen päivä tällä erää. Meen sinne kuitenkin aina joskus jos tarvis on, 19.9. jo seuraavan kerran. Kun menin pukkariin oli Päivi jättänyt mulle pienen paketin kaappiini

 1874190.jpg

Hassulla ilmeellä varustettu enkelipoika ja kissakortti, ihana yllätys. Mut saa aina yllättää näin :) Kiitos Päppä jos satut tätä lukemaan !

Tänään mulla oli asioidenhoitopäivä ja ravasin ympäri kaupunkia, ja sain melkeen kaikki hoidettua, ja loput voin hoitaa netin kautta oikeestaan. Kirjastossa kävin kopioimassa ja samalla huomasin uuden Modan, joka ei oo tullu mulle vielä. Ei siinä kauheesti mitään ollu, kun selasin.

Työtilanne on nyt sellanen että kierrän taas näitä paikkoja (kouluja ja omenakuorimoita), päivän siellä, toisen täällä. Sitten hain yhtä ravintolapaikkaa eli ilta- ja viikonlopputöitä enimmäkseen ja eilen kävin haastattelussa ja sain sen samantien! Wohoo! Se on kanssa osa-aikasta ainakin aluksi mutta mä tykkäsin siitä paikasta ja niistä työntekijöistä kanssa kekkä näin. Siellä on vaihtunut omistajat ja porukka ja siellä puhaltaa muutoksen tuulet, eli on paljon järjestelyä ja siivoomista yms. mutta mä olen valmis kuin partiopoika, hihat ylös vain ja menoksi. En muista koska oisin ollu näin innoissani. Tulee varmaan oleen melko paljon töitä mutta mä mietin et voin säädellä sitten noitten päivätöiden kanssa sitä jaksamistani, koska illoista ja viikonlopuista saa enemmän liksaa. Niin nukutaan sitten mieluummin aamusta ja vähennetään noita koulu/päiväkotikeikkoja. Ravintolapuolellehan mä olen koulunikin käyny. Mä kyllä hain kaupasta vitamiinipillereitä että jaksasin sitten paremmin. Mutta katotaan nyt miten tää menee, into on ainakin kova ja en jaksa odottaa että pääsen sinne raflaan töihin.

Taidan olla hiukan kipee :)

Mulla on meileihin vastaaminen rästissä ja naulakossa roikkuu kissojen jokseenkin ulottumattomissa viisi muovikassia joissa on jokaisessa keskeneräinen postitettava tai muu lahjus. Liisan paketti on kesken. Nina tulee 9.9. lomalle Suomeen ja senkin lahjus on kesken....oh boy, kuinka tässä aina käy enemmän tai vähemmän näin. Tuo Anna hyvän kiertää, niin Minna ainoostaan ilmottautu niin mä sit lähetän vaan hälle mutta sitten vähän isomman :) Ei mulla mitään paniikkia ja silleen, pitäs vaan ottaa niskasta kiinni ja...neulontaretriitti. Ei puhuta tähän väliin omista keskeneräsistä...auts. Onneksi mä kuitenkin tiiän että tätä on liikkeellä, etten ole kuitenkaan ainoo :)

Mun narsistinen mieleni  inspiroitui Milliinin photoshootista ja nyt on sopiva väli laittaa sitten oma Top Model Inc. :D kuvani tänne. Kämppä on niin sekasin että mitään shootingia ei nyt voi ottaa... Tässä mä olin ollu syömässä "nättinä" viime toukokuussa vähän 50-luvun tyyliin. Syömään mennessä mekko oli kyllä silitetty mutta takin alla ruttaantu. Tim tän kuvan otti ja Picasa  käsitteli sen vanhaksi. Tykkään tästä kuvasta koska näytän siinä niin tyyneltä mitä en kyllä tasan ole  :D Mulla oli tää Nasukirjassa profiilikuvana niin osa tän on jo nähnykin, anyways...

 1874387.jpg

Näin, done. Tosi hauskoja kuvia on blogeissa näkyny kun oon niitä kierrelly kattomassa.

Sitten nää muut talon Top Modellit. Rasmus on sängyn alla mutta nää kolme veijaria valtas eilen sängyn

 1874199.jpg

Reettan selän alla näkyy vaaleenpunanen pupu jonka löysin kadulta töihin mennessä joskus kesällä. En tiiä keltä oli pudonnu. Pesin sen ja annoin kissoille ja kyllä ne sitä retuuttaa. Nekku tuli tuohon viimesenä ja paraatipaikalle tietysti, Roope kattoo parhaaksi pitää kaverin tassunmitan päässä :)

Kävin muuten tänään K-kaupassa ostamassa Roopelle nuudeleita tarjouksesta. Söin niitä yks ilta ja se halus kanssa, ketsupilla. Oon joskus eläinlääkäriltä kysyny et saako kissalle antaa mitä vaan niin se sano että saa paitsi lääkkeitä  (no sen nyt ymmärrän kysymättäkin) ja tummaa suklaata. Meillä killit ei syö suklaata. Eli mä olen sitten antanut vähän jos kerran saa antaa. Ja pojathan syö. Tuntuu että ne syö normisti omia ruokiaan ja sitten vielä päälle mun ruokia, Roope varsinkin.

Oleksää koskaan ostanu kissalles nuudeleita tarjouksesta?

Entäs normaalihintaan? :)

Moi!