Hei! Anteeksi otsikko, otsikon etuosa liittyy kissoihin ja takaosa siihen notta meillä on laulanut Juice... Ajatukseni ei oikein kulje :)

Ja hei uudestaan! Kiva olla edes jotenkin takaisin.Yritin tuossa jo kerran mutta Vuodatuksen pee ei ladannut kuvia. Olis ihana nyt todeta et hei, oon neulonut kaikki keskeneräset ja päätelly ne puol vuotta laatikoissa lojuneet melkeen valmiit ja myös kuvannut ne. En ole, mutta osan kuitenkin. Olen myös alottanut uusia. En nyt näytä kuitenkaan keskeneräsiä koska suurin osa niistä on lähdössä teille tai syksyn synttärisankareille.Mutta nää valmiit. Alotetaan niistä.

 1833516.jpg

Ja Kossua pullo. Tän tikutin siskon puolesta yhdelle synttärisankarille.Ohje Ullasta, Viini-Jussi taisi olla.Seiska Veikkaa.

 1833526.jpg

Lumiruusu  kummilapselle rippilahjaksi. Ullasta tämäkin, lankana Novita Rose. Aah...lovetin tätä mallia! Tosin vitosen puikoilla ohjeen mukaan tehtynä tästä olis tullu valtava, nyt toistin mallikertoja vähän miten sattu. Se on malliltaan enemmän kuin puoliympyrä...kuvassa ei näy "kärjet" kun on tuollasen puskan päälle heitettynä.En sen tarkemmin mitannu, mutta kun kokeilin päälleni niin huivin yläreunan ollessa niskassa helma oli takamuksen alla reilusti ja saatoin kietoa sen kaksi kertaa ympärilleni.Teen varmasti itellekin jossain vaiheessa.

 1833531.jpg

Virkannukin olen, Ninalle Ruotsiin lähti tämmönen liina. Kauneimmat Käsityöt, viime joulun numero tais olla. Lankana Novitan Virkkauslanka tms., en muista.Tykkäsin, mutta kyllästyin pylväisiin ja oisin tehny vaan ketjusilmukkakaaria :)

 1833552.jpg

Baskeri mulle. Langan sain Syksyn Sävyt vaihdossa Villapallolta, Gedifran lankaa. Oli ihanan tuntusta ja tykkäsin tästä värimaailmastakin ja tahtosin ostaa sitä johonkin hupparintapaseen. Ohje tähän oli...hmm...enkunkielisessä lehdessä :) mutta muistaakseni Villasukka teki tällä samalla ohjeella baskerin ja sitten kutisti sen pesukoneessa kokoon Indy/Piki ? :D

 1833554.jpg

Peruskauraa oleva pipo Virtain Villan ihanasta langasta ( jota myöskin haluan lisää) ja tää on varmaan kokoa Miro.

 1833556.jpg

Bikinit. Kyllä luit oikein. Neulojan Käsikirjasta ne Wonder(bra)Woman bikinit. Samoksesta. Ei oo kasteltu kertaakaan, eikä ulkoilutettu ( hei vesisateessako?) En ikinä ois uskonu neulovani näitä, mutta siitä myöhemmin.

Päättelemättä ja kesken siis edelleen kasa joita kyllä valmistuu päivittäin mutta katellaan niitä sit kun ovat omistajillaan.

Tää kesä on ollut ihan älyttömän tylsä. Olen niin bored että ei ole rajaa. Tosin on ollut oikein hyviäkin juttuja, mutta muuten...argh. Jos alotetaan ihan järjestyksessä niin ekana mieleen tulee Lilli jonka sain hoitoon täältä.

 1833496.jpg

Lilli oli perjantaipäivästä lauantain alkuiltaan ja voi että meillä kaikilla oli niin mukavaa :)  Nekku oli tavattoman kiinnostunut ja seuras kuin hai laivaa, muut tarkkaili sopivan etäisyyden päästä, mutta kävivät nuuskimassa kun Lilli nukku. Mää hoin sanaa "Lilli!" varmaan 150 kertaa ja vanutin koiraa koko ajan. Ulkona käytiin monesti ja nukuttiin päikit. Leikittiin ja sen sellaista. Illalla kun nostin Lillin sänkyyn nukkuun se käperty mun kainaloon ja laitto kuonon ihanasti kaulalle ja alko nukkuun. Jos unohtaa vienon hengityksen tuoksahduksen niin muuten se oli hurjan söpöä <3 Oli se ihanaa ja mukavaa aikaa.

Muuta kivaa oli Taijan rippijuhlat. Kirkko kesti yli kaksi tuntia mutta sekin oli melko mukavaa kun nää rippilapset laulo ja oli muutakin kevyempää ohjelmaa. Kummina menin sinne eteen muiden kummien kanssa siunaamaan, sekin oli melko uutta. Tiedä näistä minunkaan siunauksista mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole :) Ihan kaunis tapa. Juhlissa oli valtavasti herkkuja ja söin vatsani piukeeksi. Lahjaksi annoin huivin lisäksi ittetehdyn kortin ja Kalevala Korun Muumikorun. Taija oli pienenä Muumifani ja musta se oli ihan hauska ja kiva. Ristikoru olis ollu se perinteisempi mutta sellaisen joku oli jo pakettiinsa kääräissyt niin mä sitten Muumeilin.

 1833536.jpg

Tässä kuvassa sitten minä ja 75 % Godchildren Of Bodomista :) Taija, Päällikkö ja Minja

 1833544.jpg

Viihteelle en ole tänä kesänä juuri ehtinyt enkä jaksanutkaan. Heinäkuussa kävin Eräjärvellä vähän sellasissa yksityisbileiden tapaisilla festareilla. Siellä oli 80 % ( sori nää prosentit mutta töistä nää on jääny hiukan päälle...) meistä sisaruksista ja meillä kaikilla oli niin mukavaa. Oli se hauskaa ja erilaista, ja oli kiva rellestää lippalakissa ja lenkkareissa normibaarivermeiden sijaan.

Muita iloa tuottaneita asioita oli se että setämies osti itselleen kotitalonsa ( siis missä munkin isä on asunut lapsena ) ja on kunnostanut ja kunnostaa edelleen sitä muiden auttaessa. Talo pääsi jo todella huonoon kuntoon kun siitä ei huolehdittu ja ei siellä ole asuttukaan nyt enää muutamaan vuoteen. Mutta nyt huolehditaan ja oli ihana käydä siellä ja nähdä kuinka paljon kuntoon ja siistiksi saa kun vaan viitsii ja tekee. En edes muista koska olisin siellä viimeksi sisällä käynyt, ehkä 20 vuotta sitten. Ja tänä kesänä istuin siistissä kamarissa puhtaalla tuolilla syömässä sokerikakkua :)

Kissakuulumisia on toivottu. Heille kuuluu hyvää! Heidän onni että kesä ei ole ollu kovin kuuma. Rasmus tulee nykyään rapsutettavaksi, peruuttamalla tosin mutta tulee kuitenkin. Tässä muutama kuva

 1833504.jpg

Rasmuksella on prinsessasyndrooma.Ei patjoja mutta pussilakanoita. Eikä hernettä. Tässä se oleilee aina.

 1833509.jpg

Poikain välistä ystävyyttä. Nekku on Roopen siamilainen kaksonen. Aina kylki kyljessä. Roope ei niin välittäs mutta solidaarisena kaverina antaa herhiläisen  hengata.

 1833512.jpg

Tämän kuvan kohdalla unohda kaikki häiritsevät elementit ja keskity näihin kahteen karvanaamaan, okei? :) Taisteluparikin mahtuu samalle tuolille jos siihen paistaa aurinko.

Viime postaukseen jätettyjä kommentteja voisin kommentoida...Ensinnäkin kiitos niistä :)

Rasmus kiittää onnitteluista ja arpoo jossain vaiheessa jotain kivaa...siihen palajan kun voitto on hankittu. Joo, tää bloggaaminen...jotenkin ei ole ollut inspistä. Ei kyllä ole ollut asiaakaan. Ja sitten ketuttaa noi keskeneräset ( nyt mä bloggaan siksi koska toisena vaihtoehtona ois siivoominen and I could not care less! LOL )...mutta lukenut olen muiden päivityksiä, jopa muutamaan kommentoinut. Kuitenkin se marathon kierros on tekemättä, ja kun sen teen niin siinä menee ehkä päivä. Mutta näitä sadepäiviähän riittää. Pääkallopipon ohje on Son of Stitch'n Bitchissä. Ostin sen joskus keväällä kun ilmesty. En tiiä onko siitä kirjassa nyt niin kauheesti mitäään...

Oi kiitos Niksu myöskin tästä !

 
1833786.jpg

Ihku bloggaaja kiittää :D Tätä pitäisi jakaa eteenpäin  ja meinaan sen tehdä sitten joskus ...tai mulla on jo suunnitelma eli katellaan ;)

Mää oon ollu nyt koko kesän töissä kivassa paikassa. Olin siellä keväälläkin ennen omenakuorimoa ja tykkään kyllä. 1.9. asti jatkuu.Toisaalta ei harmita vaikka koko kesä tässä menikin kun noi säät on mitä on. Selkä ja jalat kiukkuaa edelleen loppuviikosta, mutta ei mitään ylikipeätä tee.

Ja sitten se bikiniasia mikä liittyy työhön ( Sini mä nään tänne asti kun sä kohottelet kulmias et missä bikinibaarissa mä olen :) ) Ei ei...vaan juttu on siinä että mä kävelen töihin alamäkeen noin 45 minuttia ja töistä kotiin 45 minuuttia ylämäkeen. Paino ei ole laskenut mutta vyön saa laittaa kaksi reikää kireemmälle kuin keväällä ja reisistä on kadonnu ne ratsastushousumuodot melkeen kokonaan ja arsesta on kadonnut kanssa. Oon narsistisesti peilannut itseäni nyt ja joo, kehtaisin mennä valkosista neulotuissa bikineissä rantsuun. Mulla on aina ollu komplekseja ulkonäköni suhteen mutta nyt alkaa oleen ihan tarpeeksi kohdillaan että voisin olla melko sinut. Naamalleen tietysti ei voi mitään :) mutta jotain kuitenkin. Tänään palkkapäivän kunniaksi  ostin liilat piilarit ja aika jännä tulee kun tempasee ne tuohon vihertävän päälle. En tiedä onko se liila vai mikä, ehkä kuitenkin lilasininen...ihan hauskat. Nyt vaan täytyy kävellä jatkossakin viikossa se 5 * 90 minuuttia (!!!!! en jaksa...) eli toivoa että työt on suunnilleen sellasen kävelymatkan päässä. Mä en saa millään lähdettyä lenkille enää sen jälkeen kun oon kämppääni töiden jälkeen päässy.En mitenkään.

Uusia töitä oon haeskellu ja ei mitään mullistavaa vielä mutta olen yhtä toiveikas kuin Maajussille Morsian ohjelman morsiankandinaatti. Mun mielestä niistä tais tullakin pari hetkeksi aikaa...ooh, anyway, en ole työtilanteesta huolestunut. Tosin mun tekis mieli jotain muuta kuin kokkausta. Mutta mitä niin en tiedä.Tai sit oppisopimuksella jotain, et pääsis koulunpenkkiä kuluttaan. Kattoo nyt.

Pilvi kiristi mut osallistumaan Anna Hyvän Kiertää -jutskaan. Eli :

 Osallistun Anna hyvän kiertää -ketjuun (Pay it forward), jossa on tarkoitus tehdä jokin pieni käsityö kolmelle ensimmäiselle mukaanlähtijälle. Ehtona on, että mukaan ilmoittautuneet lupaavat laittaa hyvän kiertoon omassa blogissaan ja lähettää ihanuudet perille viimeistään vuoden 2009 heinäkuussa.
Jos siis tahdot mukaan, hihkaise jotain kommenttilootaan... kolme ekaa...

Saapi ilmottautua. Mä olen reipas ja lupaan paketit jouluksi :) Olen osallistunut tähän jo kerran ja silloin kiusasin ihmisiä valokuvaraameilla. Lupaan olla tekemättä sitä toiste ;)

Mitäs sitten...Oi, sain Ninalta setämiehen tuomana paketin jonka haluan kyllä esitellä mutta pitää kuvata se ensin. Se oli Tildaa ja LOVEa ja sitten get pretty -hässäkkää. Kesäksi suunnitellut muutamat vierailut on siirtyny syksymmälle osittain mun ja osittain toisten ihmisten työjuttujen vuoksi. Ehtiihän tuota.Nina pitäs tulla ensi kuussa.

Lankaa olen ostanut koko kesänä kolme kerää! VAIN. Kaksi kerää Rosea huiviin ja yhden Seiska Veikan sukkiin. Lehtiä oon ostanut jonkun verran...Kuka vaan oli mun perässä hakemassa Vogue Knittingiä noin viikko sitten Akateemisesta, tunnusta heti! :) Muita käsityöostoksia ei ole suoritettu. Äidin antamia lakanoita on pilkottu yhteen projektiin josta tulee varmaan kanssa melkonen marathon.

Ja kun urheiluun päästiin niin tunnustan olevani Peking-koukussa. Katon aina ja koko ajan. Herään yöllä, tai aamua tuo taitaa olla, kattomaan esimerkiksi uintia ennen töihinlähtöä. How sick is that? En tiedä miksi. Sidneytä kattelin kanssa aikoinaan. Mutta sillon olin kesälomalla. Nyt en ole, meen töihin muutaman tunnin unilla ja tankkaan Fenixiä ja Pepsi Maxia että pysyn hereillä. No, tämä viikko enää. Avajaiset oli hienot (tosin musta se laulajatyttö olis ollu oikein söpö esiintymään kisoihin muutenkin kuin äänellään) ja tuo heidän politiikkansa hiukan häiritsee...Mutta kuitenkin. Kaunista ja vaikuttavaa. Saa nähdä millaset on päättäjäiset.
Sidneyn päättäjäisten paras kohta oli Midnight Oilin veto Beds are burning, ja mä odotan vähintään yhtä repäsevää näiltä keimeiltä.

No niin, tulihan tässä tätä. Tätä mulle kuuluu, ei erikoisempaa, jos ei niin huonoakaan. Jatkan harjotuksia ja bloggaan viimestään seuraavana siivouspäivänä :) Sami törmäs tänne just Playstationin ja Colin McRaen kanssa joten meil on nyt rallit, morjes.

 1833540.jpg