Ei mulla ollu eilen kohmeloo mutta olin niin vässykkä etten saanu aikaseksi sitä kaulaliinaa koota. Tässä on sen osat, ne neulotut. Vielä pitäs siis ommella ja kiinnittää silmät ja muut koristukset.

 2087344.jpg

Mun piti tehdä se tänään mutta eka neulomishetki oli Strömsön aikaan ja en voi niin monimutkasta tehdä samalla kun katon telkkaa joten laitoin Lettu-Löpinän :D puikoille, joku suvun mies saa joulupaketista tumput.

 2087347.jpg

Mää en oo mikään tumpun -saatikka sukankutoja, mutta nyt oon huomannu et kun on vähän paksumpi ja kiva lanka niin valmista tulee joutusasti ja ei se olekaan niin kurjaa. Noin pitkälle pääsin jo tunnissa. Yleensä takkuan pelkkää resoria jo sen tunnin. Mutta muistaakseni mun tumput on ollu Nallesta tai muusta sellasesta ohuemmasta. Ei enää, nyt vaan tämmösiä kivoja paksuja karheita rustiikkeja lankoja mulle kun pitää tehdä tumput tai sukat!  Pitsi - ja kuvioneuleasusteet on luku erikseen tietysti.

Perjantaina sattui aika hauska tapaus jonka seurauksia sitten nautiskeltiin :) lauantai-iltana. Näin se homma meni :

Mulla oli perjantaina treffit serkkuni Marin kanssa kaupungilla yhdeksän jälkeen. Menin bussilla ja jäin Stokan kohdalla pois. Katoin samalla et jaa, aika tutunnäkönen heppu tuli just Stokalta ulos. Ja mentiin samoista valoista ylitte kadun toiselle puolelle. Siiten tää kysy multa et anteeksi, voitko auttaa...kyseli yhtä ravintolaa. No minähän autoin ja neuvoin missä se on. Sitten  juteltiin siinä muutakin Tampereesta ja mun kotipuolesta ja sitten lopuksi se sano et kiitokseksi tästä avusta, haluaisitko tulla ystäväsi kanssa konserttiini huomenna?  Minähän en kieltäydy ilmasesta konsertista koskaan ( eipä niitä juuri ole tarjottukaan :) ) joten sain numeron mistä varmistaa paikat ja hyvät illanjatkot sitten vaan. Kysyin Maria kaverikseni ja lupas lähtee joten eilen sitten oltiin Tampere -talossa Tapani Kansan konsertissa :D  Kuultiin ne kestohitit ja sitten klassikoita ja sitten ihan uuttakin ja tuntematonta. Kyllä mää tykkäsin. Voin tunnustaa että ei tää ihan mun genree ollu. MUTTA myös se pitää sanoa et varsinkin kotipuolen baarissa dj soittaa välillä Tapani Kansa - ja Paula Koivuniemi -medleytä ja sillon kyllä kaikki joraa. Joraa enemmän kuin Beyonceen kappaleita :D Ja tänään mä sitten oon You Tubesta ettiny niitä konsertissa kuultuja kipaleita ja kuunnellu. Otsikko on siitä Syyslaulusta, ja koska se on Tove Janssonin teksti niin olkoon på Svenska. Oli se kiva kokemus, en varmaan koskaan muuten olis päätyny sellaseen konserttiin. Ja kyllä pitää sanoa että oli hänen kanssaan hauska jutellakin, oikein mukavalta vaikutti. Lisää tämmösiä pläjäyksiä mun lauantai-iltoihin, kiitos :)

Stömsö. Oli sellanen uni/nukkumisjakso. Oi se sängynpeitto oli ihana! Vähän samaa systeemiä kuin Suuri Käsityölehdessä oli keväällä. I am in love ja nyt pitää keräillä kirpparilta ja muualta pitsiä oikein paljon.

 2087637.jpg

Nyt mulla ois tunti aikaa tuolle kaulaliinalle, sitten alkaa elokuva Houkutus-elokuva. Kokeilen saisinko sen valmiiksi siinä ajassa.

Moi.