Teen tässä parhaillaan jotain mitä en ole ennen tehnytkään, naputtelen tätä hiusväri päässä :D Saamari, kun suihkua ei saa käyttää 22 reikä reikä jälkeen ja mun pitää värjätä pää tänään koska huomenna en ehdi. Eli kohta mun pitää mennä huljutteleen tää pois. Mitä mä sitten alan kiireessä päätäni edes värjään niin en kehtaa mennä ihan tarhapöllönä Oriveteen huomenna.

Mira haluaa vattastaan ( ooh, laskettu aika siirtynyt viikkoa aikaisemmaksi, 8.12..... jänskättää ) sellasen kipsihomman, joten meen huomenna kattoon jos apteekista sais sitä nauhaa...en tiiä ehdinkö askarteluliikkeeseen kyseleen, kuinka nyt messuilla aika hujahtaakin. Ja sellanen meidän pitäs tehdä sit lauantaina ja mennä uuden hotellin kekkereihin. Hirmu kivaa nähdä tyyppejä kun en ole moneen kuukauteen. Synti ja häpeä kun tästä menee kuitenkin puol tuntia vaan pikavuorolla. Ei ole vaan ollut aikaa. Seli seli.

Nyt käyn suihkus, hei hetkeksi.

Ja taas olen täällä mahonkisempana kuin äsken. Saapi huomata lopputuloksen sitten kun hiukset kuivuu.

Kauheeta jaarittelua, ush. Asiaan. Hannaliini, kävin onkimassa blogistasi ne Poppipipot. Muistin että sulla oli sellanen pipovaihe ja en kauheesti heittänyt vikaan kun klikkasin marraskuuta 2006, siellähän ne oli :) Mä en ole neulonut tuota mallia mutta voisin kyllä noista langoista yrittää. Ihanaa lankaa se on. Ja se Modan takki noista langoista on aivan ihana ja sen mallin stailaus muutenkin, sellanen 50-luku henkinen...ooh. Mutta jos piposta alottais.

Mätsääkö se sävy :) sitten harmaaseen takkiin, jonka hain Ärrältä tänään... Kyllä, se on harmaa. Kyllä, se on kiva, mutta torsosta liian iso hiukan, harteista ja alaosasta puuuurfect ja käteni ovat niin apinat et hihat sais olla inansa pidemmät. Ei parane paljon moikkailla taksikuskeille tai ranteet jäätyy. Mutta en valita, tumput on keksitty. Ranteenlämmittimet on keksitty.

Mistä tuli mieleeni että mun pitäs neuloa vihreestä raitasesta Seiska Brosta nopiaa säärystimet itelleni, kun tykkäisin pitää sellasia rutussa maihareiden päällä kun on sukkahousut ja hame. Mulla ei ole säärystimiä, yhtiäkään. Pikkusiskolle oon neulonut joskus valkoset. Äiti neulo mulle ja siskolle sellaset miljoonaraitaset joskus 80-luvulla. Niitä pidettiin hiihtäessä, kun hiihtopuvussa oli lyhyet, noin polvipituset lahkeet. Usko pois, olen hiihtänyt :) Meillä on jopa kuva kun istun hiihtokilpailujen jälkeen vihreessä nojatuolissa ja syön lihamakaroonilaatikkoa se hiihtopuku päällä. Muistan että telkasta tuli jokin Uuno Turhapuro -pätkä. Lupaan kikkailla sen kuvan tänne kun meen seuraavan kerran kotia. Pidettiinkö niitä myös farkkujen päällä, en kyllä muista...sisko saatto pitää. Niin, ne säärystimet...meinaan ihan ribbitavissäärystimiä, tämmöset taidonnäytteet on aivan mun taitojeni ulkopuolella :) Sellaset on helppo kutasta telkan edessä, kun on vaan oikeeta ja nurjaa suora pötkö.

Eva, huomenna sitten nähdään toivottavasti! Tuo joulukalenteri on minusta hirmu symppis. Mulle kävis ilman Dumlejakin :)

Muoriska, ihanaa !!! Et sitten lähetä mulle mitään palautettavia kirjoja !!! :D

Veera, toki muistan, miksi en muistaisi ;) Mulla on melkoinen kuvakavalkadi niistä kinkereistä. Ei sellaisia jaksa kyllä kuin kerran kesässä :) Ja nyt kyllä hävettää mutta mä en muista tein tyttären nimeä, oliko se Kiia ? Jokin hieno se oli, Mika ainakin sano sen jotenkin hienosti... Kokinpunttiin voi ilmaantua vaikka mitä, joten mitä hän niinku toivoo mahdollisesti ...? :) Tapparan väreissä kenties ? Vai onko se enemmän iskän ja naapurinmiehen toive ? :D Oikeesti voin kyllä kikkailla jonkin neulomuksen jos tahdot, ihan yhteisten tuttujen kunniaksi ;) Laita vaikka meiliä, se on wtp miuku jippii piste fi.

Tässä on toinen Memmun vauvan eli Reetun tossu

 1065696.jpg

Sen ohje on uudessa SK:ssa. Tein siis Alfasta ja tuli nuuskamuikkusmaiset, musta aika kivat. Olin eka sen ohjeen kanssa että mitä helkkaria langankiertoineen ja yhteenneulomisineen mutta sit kun vaan neulo niin oli se tosi helppo. Nää on sellasta vauvakokoo, vaikka ohje oli joku 2 vee ja ylöspäin, muistaakseni. Mulla oli siis ohkasempi lanka tai puikot tai molemmat. Kuva on aika kamala mutta jos kuvaan huomenna paremmin sit parinsa ja kortin kanssa. Kortti pitää vääntää huomenna messujen jälkeen. Toinen tossu on kokoamista vaille valmis.

Hain kissoille perjantaiherkut eli kisujen tonnikalaa ja sardiineja, ja seitiä. Itelle talven ensimmäiset glögit ja pipareita ja homejuustoa. Ei kyllä paranis, pitäs vähentää tuota rasvaa ja suolaa ihan hirveesti. Alkaa ikä tekeen tehtävänsä ja nassusta näkee aamulla jos on syönyt suolasta illalla. Pitäs juoda tuota vettä enemmän. Herkkujen seurana mulla on

 1065697.jpg

En tiiä oisko telkasta mitään seuraa tänään...pitää katsoa.

Messut. Viime vuonna meni näin. Paperilankavarjostin on kesken, noin kolmannes tekemättä. Roseella oon alottanut kaksi juttua, jotka on edelleen kesken. Oranssiin huiviin tein sillä kukkaset ja se huivi on valmis. Puikkoja ja hakaneuloja olen käyttänyt. Kissakankaista ei ole raskittu ommella vielä mitään. Hahtuvasta tuli ihanat tumput, punasesta kerästä niitä Rosee-kukkia. Mustasta putkiksesta kassi, mitä oon käyttänyt aika paljon. Huopakukista oon käyttänyt osan kortteihin. Ja tuo kirja on ihana vaikka en ole siitä juur mitään tehnyt. Postasin myös itelle muistilapun tän vuoden messuille :

1. NUKU edellisenä yönä hyvät unet ( miksi lähdit kattoon Klamydiaa, vaikka et edes tykkää siitä?Tyhmä! :) ) Ööh, kello on kohta yksitoista ja olen vielä hereillä...No, jokatapauksessa nukun ensi yönä enemmän kuin viimeksi. Eikä taatusti ole yhtään kankkusta. Ei kyllä ollut viimeksikään. No ehkä hiukan. Ihan vähän.

2. Kannattaa laittaa se takki sinne narikkaan, kuuma sun tulee kuitenkin Näin aijon tehdä

3. Muitakin kenkiä voi laittaa jalkaansa messuille kuin saapikkaat, mitä lähempänä kantapäät on messuhallin lattiaa, sitä parempi Laitan maiharit for sure

4. Pisteet mulle repusta mutta nootti, reppu voisi olla isompi. Mulla tulee oleen sama reppu mutta en osta mitään poppanakudetta tällä kertaa joten luulis riittävän

5. Käteistä mukaan enemmän, pankkikorttien kanssa pelleilyyn meni kallista peliaikaa Muista käydä automaatilla !!!!

6. Kannattaa jonottaa vähän jos sillä saa jotain ruokaa napaansa. Niin ei tarvi sitten katella kaihoten banaania popsivia messuilijoita. Eväät! Mikkä...muloo mitään evääksi sopivaa kotona.

7. Kannattaisko mennä jonain muuna päivänä kuin lauantaina, se kuitenkin taitaa olla se vilkkain päivä? Ei näköjään :) Tänään en olisi ehtinyt ja sunnuntai on sunnuntai

8. Jotta ei tule taloudellisia kysymyksiä eteen, niin ala säästään niinku nyt. Too late, mutta jos ens vuonna sit petrais tässäkin

9. Pongaa Ziina :D Pongaa nyt hyvä ihminen edes yksi blogituttu !!!

Yritän pitää silmät auki. Jos ei ihmistä tunnistakaan niin jos on jotain blogissa esiteltyä neuletta mukana niin ehkä siitä. Mulla on varmaan tummanharmaat farkut ja sit sellanen pitkä mustavalkonen tunika ja musta vetoketjullinen neulehuppari. Ei mitään ittetehtyä. Ne maiharit ja sininen reppu, todennäkösesti punertava tukka. En osaa sen tarkempia koordinaatteja antaa, kyllä noista jo tunnistaa varmaan. Ja onhan tuo pärstä tuolla kuvassa :)

Nyt mun pitää vähän tyhjätä eteistä, siel on edelleen vaatekaapin siivous meneillään. Sitten vähän aikaa relax ja unta kaaliin.

Hade så bra.