Tai ei se niin pienimuotoinen ollut. Onneksi oltiin kaikki kotona. Nyt meillä on kauheen paha mieli kaikilla, mulla, valaisevalla virkkuukoukulla, valkosella Kitten Mohair -kerällä ja Salomoninsolmuhuiviohjeella. Me ei vaan sovita yhteen ja halutaan eri asioita, joten meidän on varmaan pakko erota ja lähteä eri suuntiin, mun ja sen ohjeen. Mä saan pitää kerän ja koukun, ja seuraavan kerran tapaamisoikeus ohjeella on sillon, kun mä olen eläkkeellä.

*kele

Mää luovutan oikeesti ja siksi kysynkin oisko kellään inspiraatiota tai aikaa virkata mulle näillä solmuilla valkosesta Kitten Mohairista noin 30 cm leveä ja noin 170 cm pitkä huivi? Hapsut osaan laittaa itte :D Ja mihin kehtaisit sellasen vaihtaa, mitä mä voisin neuloa tai virkata vastineeksi? ( kunhan ei sormikkaita tai muuten mitään hirmuvaikeeta !!! ) Olisin kiinnostunut oikeesti kun musta ne huivit on nättejä mutta se ei kerta kaikkiaan mene mun kaaliin. Tälloo mikään kiire, jos kevääseen mennessä sen sais niin...

 2006674.jpg

Kiitos kommenteista edelliseen postaukseen, hyvä mieli ja silleen. Turilaat kiittää tietysti onnitteluista kans :D

Moon neulonut, päätellyt, virkannu ja kirjonut, olen toiveikas ensi viikon postipakettien suhteen. Olen pyytänyt Minnalle Nipsumukia Ruotsista ja ollut muutenkin hirmu järjestelmällinen, löytänyt jopa koulutuksen minne meinaan hakee. Ammatti taatusti yllättää teidät täysin, niin se yllätti minutkin ja en sitä ollu yhtään ajatellut ( kaverini Marc ehdotti sitä mulle kun nurisin et kun mikään ei tunnu miltään niin et entäs tää, sähän tykkään piip, piip ja piip :D ja mä sanoin et hei, niin tykkäänkin! ) mutta siitä lisää jos ja kun pääsen sinne. Motivaatiota on kyllä. Oon sopinut loppuvuoden työvuoroistakin suurimmaksi osaksi ja vähissä on vapaat viikonloput. Oon kuitenkin varannut päiviä pienimuotoseen shoppausmatkailuun Janen kanssa ja sen lauantain että pääsen messuille treffeille ja törsäämään...

Jouluun noin kaksi kuukautta. Paniikki? Ei yhtään. Kauhean pitkä lista neulottavista lahjoista? Ehkä viisi neulomusta, joista yksi iso punaisesta Nallesta on jo aloitettu ja loput on pieniä. Joten pysyy hallinnassa.Kunhan en vaan keksi mitään lisää.

Nekku, pienin turilaani ( jos sitä ei joku jostain syystä tiennyt :) ) on hankaloittanut yhden neulomuksen edistymistä. Se on harmaata vironvillaa noin 220 grammanen kerä. Neulon siitä jollekin jotakin mutta lanka ei luista yhtään kun Nekku on aina sen kimpussa. Ettin sitten yhden pienen jämäkerän vironvillaa ja ehdotin vaihtokauppoja. Ei se käyny. Ehkä se oli väärän värinen.

Punainenhan on tyttöjen väri :)

Kuullaan, iloista loppuviikkoa !

 2006687.jpg