on melkeen kaikki lumet sulanut, aika ankeelta näyttää.

Teijan sairaskertomus -osuus näin heti alkuun, niin posket on jees mutta niiiiistämistä riittää. Enkä varmasti ole ainoa. Tämmönen leuto talvi on aina pöpöjen aikaa kun ei oo kunnon pakkasia tappamassa pöpöjä :(

Kiitos kimono -kommenteista. En oo pessy sitä vielä. Tosi on että ne hihat osuu varmasti jokapaikkaan mutta meinaa käyttää sitä samaan tapaan kuin käyttäsin ponchoa, joten ulkotiloissa enkä kastikekuppien läheisyydessä :D Saa nähdä kuinka paljon sitä tulee oikeesti käytettyä, aika näyttää. Hihojen kanssa tulee oleen opettelua.

Katja, sehän kuuluu asiaan että leipomukset paisuu ja paisuu uunissa :D Mä olen ihan varma että ne on silti hyviä! Jos ne paisuu ylenmäärin siellä niin kokeile nostattaa niitä ennen uuniin laittoa kauemmin, niin sit ne ei enää uunissa kohoa niin paljon. Liika kohottaminen taas polttaa pullasta sokerit pois. Ihan totta, kyllä ne kaunistuukin. Kun miettii esim. pikkupullaa raesokerilla niin ei se raakana juuri houkuttele mutta uunin jälkeen se on tosi nätti :D

Pakko kertoa  kuulemani tosi kertomus tähän perään niin kuin minä sen muistan. Kun äitini ja iskäni vasta seukkas niin äiti oli kutsunut isän kylään. Ja päättänyt leipoa tuoretta pullaa pitkon muodossa. No, kävi niin että pitko levis ja paisu uunissa ihan valtavaksi, ja äiti ei kehdannu sitä pullaa sitten tarjota. Isä oli sitten mielessään aatellu että tuore pulla tuoksu mut sitä ei kahvipöydässä näkynyt. Mutta kai siinä jotain muuta tarjolla oli, muttei pullaa :D Isäni tuntien ois varmaan se pitko käynyt oikein hyvin muotopuolenakin. Mä en ole ylkäehdokkaille leiponut pullaa kuin kerran ja muistan et ne pääsi hiukan kärvähtään siellä uuninperällä, mutta eturivin pullat oli ihan jees niin niitä syötiin. Näin jälkikäteen miettien ois ne kärvähtäneemmätkin kyllä kelvannu :P Ja nyt mä olin hiukan ilkee vaikka mun piti olla tänä vuonna kiltti :)

Pullista neulomiseen, niin Rosemohairhuivi on valmis ja pingottumassa. Lanka loppu silleen kesken et mun reunavirkkaus ei tullu valmiiksi, ihan sellanen pieni simpukkareunus. Pitää ostaa yksi kerä siihen ja siitä riittää sit varmaan jonkinlainen myssykin. Mulla tosin olis valkosta, vihreetä ja sinistä Rosea joten mietin sitäkin jos virkkaisin reunan erivärillä ja sit kirjosin siihen vaikka kukkia. Huivin nurja puolihan ei päällepäin käytössä näy. Pitää miettiä.

Uusi Novita oli kiva ! Kansi oli heleänvärinen. Tykkäsin monesta jutusta, kaikki ne pilkulliset hommelit oli hauskoja.

Mulla on nyt työn alla UFO, paita punasävysestä Elfinistä. Ihan peruspaita, kaarroketta nyt teen, tulee raglankavennukset. En tiiä millasen kauluksen, pitää kattoo kuinka lanka riittää. Saan sen tänään valmiiksi jos lanka ei lopu.

Sen jälkeen tikutan sitten harmaata, joka on hihoja ja huppua vaille valmis paita, ehkä kolmen päivän pesti. Torstain ja perjantain oon töissä, mutta kyllä se viikonloppuna viimestään sitten jo valmistuu. Tän homman etenemistä hidastaa se etten muista missää Modassa sen ohje oli, joten niitäkin on nivaska selattava.

Oon siivonnut tänään tätä Putkinotkoo, eilen en jaksanut kun väsähdin verotoimistoreissulla niin. Menin kävellen ja kävin myös kaupungilla ja kirjastossa. Ja tänään siis tiskausta, imurointia ja pyykinpesua koneellinen, enempää ei mahdu kerralla kuivuun.


Lellu haastoi mut tähän, kerro kuusi satunnaista asiaa itsestäsi (murteella) :

1. Link to the person who tagged you.
2. Post the rules on your blog.
3. Write six random things about yourself.
4. Tag six people at the end of your post and link to them.
5. Let each person know they've been tagged and leave a comment on their blog.
6. Let the tagger know when your entry is up.

Oon tehnyt tän varmaan ennenkin mutta itsestä puhuminen ja kirjoittaminen on ihan parasta :D niin osallistun taas, mutta en osaa mitään murretta. Yritän miettiä jotain uusia juttuja

1. Sukeltaessa pidän silmät kiinni, en voi pitää veden alla silmiä auki.

2. Olen ketsupin suurkuluttaja ( tomaattipohjaset jutut pitää solut nuorena !!! Lisäaineista en sano mittään) , laitan sitä varmaan jokaiseen lämpöseen ruokaan

3. Nuorempana mulla oli tapana säästää kirjepaperikoista se viimeinen kappale, joten mulla on edelleen kasa nättejä kirjepapereita, joita on vain yksi kappale. En raaski kirjottaa niille enkä varsinkaan heittää menemään.

4. Kerään kaikkia enkelijuttuja

5. Minulla on pahvilaatikkotolkulla sisustuskrääsää aiheista meri, Intia ja country

6. Nappaan ruokakaupasta mukaan aina kaikki ilmaiseksi jaettavat reseptit yms vaikka juuri koskaan en tee niistä mitään

En haasta nyt ketään mutta saa ottaa jos haluaa...


Näin. Ei mitään yllätyksiä. Nyt meen ripustaan pyykit ja palajan vielä tänään jos Elfin valmistuu tai jotain muuta löpistävää.Moi.