olipa pitkiä kommentteja! Kiitos niistä, oli mielenkiintosia lukea. Käsityöaloja laidasta laitaan, kalaverkon punominen lienee aika eksoottinen taito nykyään ? Ilmeisesti ainakin taipumus käsitöihin on periytyvää... Juuri kuluneella viikolla luin/kuulin jostain että kaikilla kädellisillä on luonnostaan tarve tehdä niillä käsillään jotain. Joku saa kiksinsä tenniksestä, toinen neulomisesta. Mä kyllä yhdistän tuon oman käsityöharrastukseni siihen että olen melkonen sohvaperuna ja erakko, ja käsitöitä voi tehdä yksin kotona. Ja se itse tekeminen on se juttu, ei se valmis tekele. Tärkeintä on matka, ei perillepääsy, vai miten se nyt oli.

Muistan ekan neulomukseni, olin 6 vee. Äiti loi mulle kahdelle sukkapuikolle ( hopeen väriset metallipuikot ) varmaan 15-20 silmukkaa sinapinvärisellä langalla. Neuloin siitä nukketaloon maton. En tiedä onko se tallella. En muista yhtään oliko se musta kivaa vai ei, se neulominen. En muista mitään muutakaan erityistä. Innostuin varmaan siitä kun äiti on neulonut pikkuveljelle vaatteita sillon, sopii ajallisesti siihen saumaan. Sen jälkeen en neulonut ennen kuin koulussa. En muista että silloinkaan olis mitään herätystä asian suhteen ollut. Yläasteella sitten aloin innostumaan ja neuloin jo paljon. Sen jälkeen tilanne on vaan pahentunut :) En tiedä kyllästynkö koskaan. Välillä ei kyllä ole huvittanut mutta ne hetket on menneet ohi melko nopeesti. Kiva malli, uusi lehti tai hauskanvärinen lanka houkuttelee kerta toisensa jälkeen tarttumaan puikkoihin.

Uusia taitoja käsityösaralta olisi kiva oppia myös. Mua houkuttelee huovuttaminen, ei ole ollut aikaa perehtyä siihen oikein vielä. Myös langan värjääminen kasveilla kiinnostaa. Origamit kiinnostaa myös, oon jemmannut netistä ohjeita mutta paperit puuttuu vielä.

Oon ollut ahkerana kotona. Valmiita neuleita, niin isoja kuin pieniä, odottaa kuvausta. Siivottukin on, järjestelty nurkkia. Perjantaina kävin elokuvissa katsomassa Odottamaton ehdotus -pätkän ja nauroin itselleni ikää lisää, oli hauska huumoripläjäys sokeroituna ihanalla alaskalaisella kylällä. Kannattaa katsoa, oli ihan hyvä heppoiseksi jenkkipätkäksi. Muuta en sitten ole tehnytkään. Pikkuveljen matkaan kiikutin Iidan ja Annin huivit, tämmöset niistä tuli

1249845475_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1249845490_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1249846393_img-d41d8cd98f00b204e9800998e1249846637_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Saavat nypätä tupsut päistä pois jos eivät tykkää.

Tekee hirveesti mieli pannukakkua mutta talossa ei ole kuin kaksi kananmunaa, enkä viitti lähtee enää kauppaan kun oon jo yöpuku päällä. Pitää huomenna sitten sekoitella sellanen. Nyt vaan siis teetä ja ruisleipää.

Kivat viikonalut !

P.S. Pilvi, mulle ihan sama mitä kukkia on, kunhan on valkosia, vaikka koiranputkee :)