Alotin lauantai-iltana sellasta tunikaa tuosta Moos -langasta. Lyhythihaista ja epäsymmetrinen helma...omasta päästä ylösalaisin. Nyt se on valmis, kasteltu ja kuivumassa. Kun koitin sitä päälleni niin oli hiukan levee...neuloin sitten loppulangasta sellasen tampin, jonka voin tarvittaessa napittaa selkäpuolelle. Katon huomenna uudestaan kun on kuivunut.

Tulin just kotio, olin pikkuveljellä ja Hannalla syömäs tortilloja ja kattomas pari komediaa. Hanna neulo vauvannuttua, ihan ohutta villalankaa kolmosen puikoilla, tiivistä ja tasasta jälkee. Jos mä yrittäsin samaa, mulla pitäs olla kaks puoloset puikot, mulla on niin löysä käsiala.

Kotipuolesta äiskä oli lähettänyt marjoja, mehuja, hilloja, pullaa ja kissoille kalaa ( Thanks ! t. 3*R + N :D ) ja sitä pullaa tässä nyt mussutan..nam ja kiitos :)

Uudessa Suuri Käsityölehdessä oli ihania juttuja, juuri sitä selailin...hyvä numero, kun ei ikinä tiiä onko lehdessä mitään tai ei. Tässä oli niin neulottavaa kuin ommeltavaa.

Milliiniltä pyysin kirjainta ja sain J:n. Tässä siis kymmenen J-asiaa, ei missään järjestyksessä.

1. Joulu, ehdottomasti kaikista paras juhla. Pesee mennen, tullen ja palatessa synttärit ja juhannukset. Joskus oon miettinyt jos meillä ei vietettäs joulua ollenkaan, tai näitä muiden uskontojen \"jouluja\". Se jouluttomuus olis aika ankeeta, mutta mä melkeen voisin vaihtaa sen Hanukkaan, sillon saa lahjoja seitsemänä päivänä :D Ennen oli ihana saada lahjoja, onhan se nytkin, mutta vielä mukavampi niitä on antaa. Parasta on kuitenkin jouluruuat ja joulukuusen kynttilät pimeessä olohuonessa, suklaata ja neulomista unohtamatta.

2. Jäätelö. Tykkään, perusvanilja on hyvää. Surkeeta, että mulla ei oo pakastinta :( Sikku mä olen iso ja mulla on pakastin niin hankin jäätelökoneen ja teen Baileysjäätelöö. Olen sitä jossain ravintolassa syöny ja oli tosi hyvää.

3. Jämälankakerä. Jotenkin...vaikka ne on ärsyttäviä niin samalla mä tykkään niistä. Ihan vaan säilyttää vaikken mitään neuloiskaan tai virkkais. Etsin jostain isoja lasipurkkeja ja täytän niitä sävyittäin koristeeksi kun ehdin. Ja joskus teen niistä sen värikkäistä värikkäimmän torkkupeiton.

4. Juna. Harvoin matkustan sellasella, mutta tykkään. Olen ikäni kulkenut busseilla ja linja-autoilla niin junissa on jotain kivaa. Sikku mulla on oma laps niin hankin sille Brion junaradan, sen legendaarisen.

5. Jussi-paita. Tahdon neuloa sellasen, mutta en tiedä millä väreillä, en kuitenkaan sillä perinteisellä. Ehkä musta-harmaan, tai kahden eri ruskeen sävyllä.

6. Jänis. Ekaluokan Aapisessa oli Heikki Jänis ja Simo Siili. Heikillä oli komeet siniset haalarit. Tykkäsin siitä aapisesta, se on meillä kotipuolessa tallessa. Kiovan puistossa loikkii muutamia city-jäniksiä, eikä ne oikeen osaa pelätä, usein näen niitä kun meen kauppaan tai postiin.

7. Jääkiekko. Ehkä ainoo kiinnostava urheilulaji mitä jaksasin mennä paikan päälle seuraan.Tykkään seurata telkkarista mitä urheilua vaan mutta lätkässä on paras tunnelma paikan päällä.

8. Jani.Yksi parhaimmista kavereistani noin parikymppisenä ja siitä vuosia eteenpäin. Sittemmin tiemme erkanivat töihin ja kouluihin eri kaupunkeihin ja viimeksi kun tekstasin niin sain vastauksen Espanjasta...

9. Järjestelmällisyys. Toivosin että olisin sellanen, mutta olen päinvastoin. Mulla on tapana sekottaa enimmäkseen ja olla kauheen epäjärjestelmällinen.

10. Joonas. Kummilaps, ainoo poikapuolinen neljästä. Pistää kummitätiä 6-0 ja alta lipan aina  :) Hyvä tyyppi.

Jos joku haluaa kirjaimen niin kommenttilaatikossa sitä voi pyytää...ihan hyvää aivojumppaa tämmönen :) Kissatkin on saanu haasteen, kiitos siitä, kirjottelen niitä sitten vaikka huomenna.

Ei mulla kai muuta asiaa, huomenna sitten vähän kutimia.Moi.